Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Сравнителен тест на компактни кросоувъри

29.04.2020 14:22

Škoda Kamiq в съревнование срещу Hyundai Kona, Mazda CX-3 и Opel Crossland X

В състезанието участват четири автомобила от най-популярната в момента категория: новата Škoda Kamiq се впуска в първия си сравнителен тест срещу Hyundai Kona, Mazda CX-3 и Opel Crossland X. И тъй - да потегляме и за пореден път да проверим какво могат и какво не могат този вид автомобили. Преди да тръгнем обаче, трябва да направим някои измервания: площта, която моделите заемат на пътя, е между 7,4 (Opel) и 7,6 кв. м (Škoda). Реално това не е повече, отколкото при нормален малък или компактен модел. Но все пак вероятно тези тук харчат повече от стандартните си събратя? Нека проверим. Четирите малки SUV се задвижват от бензинови мотори с между 115 (Škoda) и 130 к.с. (Opel), в съчетание с шестстепенни механични трансмисии.

Приятната за шофиране Mazda

В този сегмент в момента на най-голяма популярност се радват трицилиндровите двигатели с принудително пълнене – трима от четиримата претенденти притежават именно такъв тип агрегат. Изключение прави единствено Mazda, която се задвижва от двулитров бензинов мотор без помен от турбо или даунсайзинг. Все още можело и така, значи. CX-3 не струва прекомерно много и при по-високите нива на оборудване разполага с навигация, LED светлини, head-up дисплей и безключово запалване. Иначе малкият SUV не е някакво чудо по отношение на вътрешния обем и скорошното частично обновление не е променило нищо в тази насока. Отпред усещането за простор е чудесно, отзад – недотам. Багажното отделение също е по-скоро компактно – дотук никакви изненади.

Според очакванията се представя и двигателят, който със своите 121 к.с. и 207 Нм не е шампион по отношение на тягата, а и не е много по-култивиран от трицилиндровите си опоненти. С разхода си от 7,3 литра на 100 километра той отново не се отличава от противниците си. При икономичен стил на шофиране може да се постигне стойност от около шест на сто.
CX-3 се усеща като истинска Mazda – достатъчно е да вземем за пример прекрасното превключване на предавките. Изобщо CX-3 красноречиво напомня, че в серийното автомобилостроене все още има модели, които човек си купува заради точно определени качества, които трудно ще открие при конкуренцията. При CX-3 това е изключително приятния маниер, с който се управлява всичко в автомобила – съвършеното разположение на скоростния лост и начинът, по който той се движи по пътечките, е само един от многобройните примери в тази насока. Подобни страхотни моменти напълно компенсират леко твърдата возия на Mazda. Пък и няма как да не отбележим, че стегнатата настройка има за резултат впечатляващо със своята пъргавина пътно поведение. Именно предимствата на ходовата част на японския модел го извеждат на второто място в крайното класиране – пред Hyundai Kona.

Практичният Opel

Истината е, че на финала Crossland X изостава доста по точки. Което на пръв поглед е малко странно, защото със 130-те конски сили на своя 1,2-литров мотор той е най-мощният модел в теста. За жалост обаче Opel не извлича особени ползи от това си предимство – вярно е, че максималната му скорост е 201 км/ч, но по отношение на ускорението и тягата той не се представя по-добре от Mazda или Škoda. Субективно моделът се усеща някак тромав, което в голяма степен се дължи и на доста опърничавата при превключване трансмисия. Скоростният лост е с дълъг ход и на всичко отгоре непрекъснато запъва някъде – това няма как да бъде приятно никому. Особено драматична изглежда разликата, когато човек слезе от Mazda и седне зад волана на Opel. В този ред на мисли силно препоръчваме на хората, възнамеряващи да си купят Crossland X, да инвестират в неособено скъпия шестстепенен автоматик – положително парите ще бъдат смислено похарчени.

От друга страна, задвижването на Opel има и своите сериозни предимства. Например моделът е също толкова икономичен, колкото Skoda Kamiq, и наред с това показва най-голям потенциал за пестене на гориво. В нормирания маршрут за екологично шофиране на auto motor und sport автомобилът отчете едва 5,4 литра на 100 км, което е малко под стойностите, постигнати от CX-3 и Kamiq. При същите условия Kona изразходва с половин литър на сто повече.

Наред с това Crossland X се оказва доста практичен във всекидневието. Например задната му седалка може да се мести в хоризонтална посока с 15 см, като по този начин е възможно да се постигне най-големия товарен обем в теста. Въпросното симпатично решение обаче се доплаща. Иначе като цяло SUV моделът на Opel може да се определи като изгодна покупка – оборудването Innovation включва и някои привлекателни на вид елементи, като боядисан в черно покрив, допълнителна хромирана украса и сребристи защитни панели за дъното. Оборудването за безопасност е леко остаряло и по определени параметри отстъпва пред конкурентите. Именно оттук идва и голямото изоставане на финала.

Добре изглеждащият Hyundai

Hyundai Kona завършва трети, малко пред последния в класирането Opel. В теста той дойде задвижван от трицилиндров T-GDI мотор със 120 к.с. и доста богато оборудване, включващо климатроник, 18-цолови колела, камера за заден ход, парктроник и т.н. За неща като навигационна система и LED светлини клиентът трябва да плати допълнително. Kona е един симпатичен и добре изработен автомобил и това няма как да остане незабелязано. За съжаление, за приятния за окото дизайн не се присъждат допълнителни точки, но все пак е видно, че изглежда привлекателно и може да се похвали със солиден и ергономичен, макар и неособено просторен интериор. Тестовият автомобил разполагаше и с пъстри тапицерии, както и електрическо регулиране и вентилация за седалките.

Уви, Hyundai не се представя така блестящо по повечето други параметри и поради тази причина получава по-малко точки от Mazda и Škoda. Задвижването например проиграва шанса си да изпъкне с нещо. Което вероятно в немалка степен се дължи на факта, че моделът е доста „пълничък“ – със своите 1309 кг той е с 62 кг по-тежък от CX-3, който от своя страна е най-лекият в теста. Трицилиндровият мотор на Kona среща осезаеми трудности с теглото на автомобила и го ускорява значително по-вяло в сравнение с останалите модели в теста. При спринта от място до 100 км/ч той изостава с около секунда от конкурентите си, а при междинното ускорение от 80 до 120 км/ч разликата е дори по-голяма. Наред с това, двигателят звучи доста измъчено и набира обороти с неохота. И също така харчи малко повече от другите модели, макар че, както вече казахме, тук разликите са минимални. Управляемостта на боядисаната в яркия цвят Acid Yellow Kona също не е на нивото на чевръстите CX-3 и Kamiq.

Просторната Škoda

Škoda Kamiq печели това сравнение с доста впечатляваща преднина, постигайки този успех по много интелигентен начин – моделът не си позволява никакви съществени слабости, а едновременно с това показва множество ярко изявени предимства. Да започнем от вътрешния обем, който е осезаемо повече, отколкото при останалите три модела. Максималният товарен обем от 1,4 квадратни метра е стойност, характерна за значително по-голямо комби. Пътниците също седят нашироко. Отлично контурираните седалки допринасят за комфорта поне колкото хармонично настроената ходова част. Kamiq вози значително по-рафинирано от конкурентите си, без по никакъв начин да залита към неприятно клатушкане на каросерията. В завоите той се държи стабилно, неутрално и сигурно. Интересно е да се отбележи, че водачът седи на 52 сантиметра от земята, тоест с цели осем сантиметра по-ниско в сравнение с Crossland Х.

При задвижването изненади липсват напълно. Еднолитровият трицилиндров мотор със 115 к.с. набира обороти с желание, работи радващо култивирано и на практика не показва реални последици от разликата в мощността спрямо опонентите. Средният разход на агрегата от семейството EA-211 е най-ниският в теста (6,8 л/100 км). Обективно погледнато, всички споменати качества вече са познати от другите модели, които са събратя по платформа на Kamiq. Точно поради тази причина трябва да отбележим, че Kamiq също съвсем не е брилянтен във всичко. Например наличието на въртящи се бутони за силата на звука и за скролиране в менютата би било доста полезно – все пак VW T-Cross разполага с такива. Но това са само дребни нюанси, а малките недостатъци няма как да попречат на заслужената победа на Škoda.

1. ŠKODA
Без да успее да ни изненада, Kamiq бележи сериозна преднина по отношение на комфорта, вътрешния обем, задвижването и качеството на изработката; в допълнение цените също са доста добри.

2. MAZDA
С превъзходни спирачки, богато оборудване за безопасност и чевръсто поведение на пътя, леката и неособено просторна отвътре CX-3 финишира на второто място в този сравнителен тест.

3. HYUNDAI
Честно казано, очаквахме повече от Kona. Само че двигателят се справя доста трудно с високото тегло на автомобила, вътрешното пространство също не впечатлява особено. Затова пък изработката и ергономията са прекрасни.

4. OPEL
Гъвкавостта и товарният обем на Crossland X са много впечатляващи, а задвижването е икономично, но грубовато. За съжаление, тези качества не са достатъчни за по-добро крайно класиране.

Текст:
Хайнрих Лингнер
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus