Система за бързо зареждане осигурява 80% от капацитета на батерията само за 50 минути
Корейският автомобилостроител Ssangyong не иска в бъдеще да остане извън електрическото задвижване и с концепцията Ssangyong e-SIV на изложението в Женева представи SUV с електрическо задвижване.
В този случай абревиатурата e-SIV означава "Електронен интелигентен интерфейсен автомобил", който освен електрическо задвижване, включва и автономни функции на управление.
По отношение дизайна, студията е с дължина 4,46 м, широчина 1,87 м и височина 1,63 м, като с това хвърля светлина на предстоящия SUV модел в С сегмента. Междуосието е определено на 2675 мм. На първите изображения ясно се виждат огромните арки на колелата,наклонената напред С колона, както и непрекъснатите светлинни ленти отпред и отзад.
До 450 км обхват на пробега
Концепцията Ssangyong e-SIV се задвижва от електромотор с мощност 140 кВт, предназначен да ускори SUV-а до 150 км/ч. Капацитетът на батерията не се споменава, но автономният пробег трябва да бъде около 450 километра. Системата за бързо зареждане ще осигури около 80% от капацитета на батерията само за 50 минути.
Интелигентният интерфейс има за цел да превърне автомобила в подвижен офис. Не трябва да липсва и гласово разпознаване, достъп до интернет, E-Commerce и модерна навигационна система. Пътниците са оптимално свързани в мрежа с автомобила и могат да управляват различни функции чрез смартфон. Например, специално приложение информира за състоянието на високоволтовата батерия и също така следи за станция за зареждане. Наред с това, концептуалният автомобил има сензор за радари и камери, който разпознава маркировката на лентата за движение и поддържа отстоянието до движещите се отпред превозните средства. Резултатът е полуавтономно шофиране, което може да бъде допълнено в бъдеще с помощта на допълнителен сензор за автоматична промяна на лентата и активни функции на шофиране.
Концепцията Ssangyong e-SIV вече е петият електрически автомобил на корейците. Неговите предшественици бяха KEV1 през 2010, KEV2 (2011), е-XIV (2012), както и Tivoli EV-R, който бе показан през 2015 в Женева.