Първи впечатления от една от интересните алтернативи в сегмента на компактните SUV модели.
Южнокорейският производител SsangYong традиционно е специализиран основно в областта на издръжливите модели с увеличена проходимост - компактният Korando също не е изключение от това правило. Името Korando със сигурност не е непознато на родната аудитория. В средата на 90-те години, когато корейците от Daewoo бяха абсолютни лидери по продажби на нови автомобили у нас, марката SsangYong също се представяше доста добре с двата си модела, по-големият от които носеше името Musso, а по-малкият се наричаше именно Korando. Истинският фурор за SsangYong обаче дойде с появата на първото издание на Rexton (излязъл изпод перото на стилистите на Italdesign), използващ техника от първата генерация на Mercedes ML. Моделът дълго време беше един от най-добре продаваните SUV автомобили у нас и успя да наложи сред оспорваната конкуренция името на сравнително слабо познатата на Стария континент марка.
Днес освен с второто поколение на Rexton, в гамата на компанията се открояват още няколко модела, като може би най-интересен измежду тях е именно Korando. Позициониран в класа на силни играчи от ранга на Nissan Qashqai и Kia Sportage, той предлага съчетание от надеждна техника и добра функционалност на доста разумна цена. Най-достъпният вариант с предно задвижване стартира от 38 500 лева, а базовата версия с двойно предаване е с начална цена 41 500 лева в комбинация с бензинов мотор със 149 к.с. и 43 200 лева в съчетание с дизел, генериращ идентична максимална мощност. За теста ни беше предоставена върховата модификация на модела с дизелов задвижващ агрегат със 175 к.с., автоматична шестстепенна трансмисия и ниво на оборудване Premium, включващо 18-цолови джанти от алуминиева сплав, електрически люк на покрива, кожени тапицерии, подгряване на седалките отпред и отзад, електрическо регулиране на креслото на водача и още куп екстри - независимо от това цената на изпробвания автомобил остава под границата от 60 000 лева.
Двигател с убедителна тяга
От гледна точка на теглителната си сила, двулитровият дизелов мотор със 175 к.с. се представя много убедително - което не е изненада с оглед наличието на максимален въртящ момент от 360 нютонметра в диапазона между 2000 и 3000 завъртания на коляновия вал в минута. Под съпровода на характерно, но ненатрапчиво дизелово звучене, моторът осигурява на автомобила отличен темперамент при всякакви условия. Работата на шестстепенната трансмисия също заслужава предимно добри оценки, с изключение на малко нескромния разход на гориво, който обаче в голяма степен зависи и от стила на шофиране.
Твърде добри думи могат да се кажат и за пътното поведение при по-спортно каране - страничните колебания на каросерията са доста слаби, а стегнатите настройки на ходовата част водят със себе си доста чевръста като за автомобил с висок център на тежестта водимост. Повече би могло да се желае от комфорта на возене - специално с 18-цолови колела автомобилът преминава доста твърдо през по-резки неравности по настилката.
Интериорното обзавеждане може и да не блести с особен финес, но обективно погледнато както ергономията и функционалността, така и качеството на изработката не показват никакви съществени слабости. Седалките са удобни за дълъг път, а от липса на достатъчно място не могат да се оплачат нито обитателите на първия ред, нито тези в задната част на салона.
Заключение
SsangYong Korando е автомобил, който вместо с финес предпочита да стъпва здраво на земята - с отлична функционалност, добро поведение във всякакви условия, разумна цена и обширно вътрешно пространство. Двигателят предоставя отлична тяга, пътното поведение е сигурно, двойното предаване гарантира надеждно сцепление. Известни подобрения може да се искат от комфорта на возене и разхода на гориво.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова