Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

SsangYong Korando 200 CDI 4x4: Една интересна алтернатива

03.07.2014 12:02

Първи впечатления от една от интересните алтернативи в сегмента на компактните SUV модели.

Южнокорейският производител SsangYong традиционно е специализиран основно в областта на издръжливите модели с увеличена проходимост - компактният Korando също не е изключение от това правило. Името Korando със сигурност не е непознато на родната аудитория. В средата на 90-те години, когато корейците от Daewoo бяха абсолютни лидери по продажби на нови автомобили у нас, марката SsangYong също се представяше доста добре с двата си модела, по-големият от които носеше името Musso, а по-малкият се наричаше именно Korando. Истинският фурор за SsangYong обаче дойде с появата на първото издание на Rexton (излязъл изпод перото на стилистите на Italdesign), използващ техника от първата генерация на Mercedes ML. Моделът дълго време беше един от най-добре продаваните SUV автомобили у нас и успя да наложи сред оспорваната конкуренция името на сравнително слабо познатата на Стария континент марка.

Днес освен с второто поколение на Rexton, в гамата на компанията се открояват още няколко модела, като може би най-интересен измежду тях е именно Korando. Позициониран в класа на силни играчи от ранга на Nissan Qashqai и Kia Sportage, той предлага съчетание от надеждна техника и добра функционалност на доста разумна цена. Най-достъпният вариант с предно задвижване стартира от 38 500 лева, а базовата версия с двойно предаване е с начална цена 41 500 лева в комбинация с бензинов мотор със 149 к.с. и 43 200 лева в съчетание с дизел, генериращ идентична максимална мощност. За теста ни беше предоставена върховата модификация на модела с дизелов задвижващ агрегат със 175 к.с., автоматична шестстепенна трансмисия и ниво на оборудване Premium, включващо 18-цолови джанти от алуминиева сплав, електрически люк на покрива, кожени тапицерии, подгряване на седалките отпред и отзад, електрическо регулиране на креслото на водача и още куп екстри - независимо от това цената на изпробвания автомобил остава под границата от 60 000 лева.

Двигател с убедителна тяга

От гледна точка на теглителната си сила, двулитровият дизелов мотор със 175 к.с. се представя много убедително - което не е изненада с оглед наличието на максимален въртящ момент от 360 нютонметра в диапазона между 2000 и 3000 завъртания на коляновия вал в минута. Под съпровода на характерно, но ненатрапчиво дизелово звучене, моторът осигурява на автомобила отличен темперамент при всякакви условия. Работата на шестстепенната трансмисия също заслужава предимно добри оценки, с изключение на малко нескромния разход на гориво, който обаче в голяма степен зависи и от стила на шофиране.

Твърде добри думи могат да се кажат и за пътното поведение при по-спортно каране - страничните колебания на каросерията са доста слаби, а стегнатите настройки на ходовата част водят със себе си доста чевръста като за автомобил с висок център на тежестта водимост. Повече би могло да се желае от комфорта на возене - специално с 18-цолови колела автомобилът преминава доста твърдо през по-резки неравности по настилката.

Интериорното обзавеждане може и да не блести с особен финес, но обективно погледнато както ергономията и функционалността, така и качеството на изработката не показват никакви съществени слабости. Седалките са удобни за дълъг път, а от липса на достатъчно място не могат да се оплачат нито обитателите на първия ред, нито тези в задната част на салона.

Заключение

SsangYong Korando е автомобил, който вместо с финес предпочита да стъпва здраво на земята - с отлична функционалност, добро поведение във всякакви условия, разумна цена и обширно вътрешно пространство. Двигателят предоставя отлична тяга, пътното поведение е сигурно, двойното предаване гарантира надеждно сцепление. Известни подобрения може да се искат от комфорта на возене и разхода на гориво.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова

Коментари
comments powered by Disqus