Зад волана на една впечатляващо корава машина
Новият пикап на най-стария южнокорейски производител на всъдеходи е впечатляваща машина, предназначена както за работа, така и за развлечения.
Непрестанно увеличаващата се популярност на SUV и кросоувър модели доведе до коренна промяна на картината в повечето сегменти от автомобилния пазар. Колкото и парадоксално да звучи, всъщност класът, който се промени най-много вследствие на SUV вълната, е именно този на всъдеходите. Да, точно така, класът, от който първоначално тръгнаха всички SUV. В съвременното производство истинските всъдеходи за масова продажба вече се броят на пръстите на двете ръце. И сякаш това не е достатъчно, около половината от въпросните модели с реална проходимост са толкова луксозни и изискани, че вероятността собствениците им доброволно да ги подложат на сериозни изпитания в пресечен терен изглежда минимална, освен ако имат сериозно количество време и пари за губене. Именно поради това стечение на обстоятелствата класическите пикапи започнаха да изглеждат твърде интересни за определен тип публика, тъй като техният характер на работни машини остана непроменен, а пригодността им за нормално шофиране на асфалт често е доста по-добра, отколкото предполага грубоватата им външност.
Производител с традиции
Една от малкото компании, които продължават да се занимават приоритетно с направата на високопроходими автомобили, е Ssangyong. Може би тук е мястото да припомним, че макар от години да остава в сянката на бурно развиващите се марки Kia и Hyundai, всъщност именно Ssangyong е първият производител на всъдеходи в Южна Корея. Нещо повече – през 50-те и 60-те години, когато по-старата с десет години фирма Kia все още се занимава с дву- и триколесни моторизирани превозни средства, Ssangyong вече прави големи тиражи от специализирани машини с голяма проходимост, камиони и автобуси (включително и за износ към определени азиатски пазари), а от 1974 година вече произвежда всъдеходи и за частни клиенти.
Това, че Ssangyong Musso е едно сериозно возило, способно да се справи с не едно и две предизвикателства по пътя си, е видно още от първата визуална среща с него. Изпробваният автомобил беше специално подготвен за екстремни изписания извън пътя и разполагаше с увеличен клиренс на окачването, офроуд гуми Cooper, лебедка, допълнителни ролбари, лампи за нощно шофиране върху покрива, както и солидна метална защита за дъното и картера. Всъщност конкретната машина е изложбеният експонат, с Ssangyong за първи път показа новото Musso пред европейската публика на автомобилното изложение през март – отбелязваме го като любопитен факт, тъй като гледката на толкова насъскан пикап с монтирани на самостоятелна стойка професионални брадви се оказа доста любопитна за повечето минувачи и участници в движението.
Солидна технологична база
Musso е технологичен дериват на новия Rexton G4 и подобно на него остава верен на концепцията със солидна носеща рама. Типично за класа, при благоприятни пътни условия автомобилът през повечето време се придвижва със задвижване само на задния мост, а режимът 4WD High е предназначен за зимно шофиране или за пресечени терени. Наличието на позиция 4WD Low на въртящия се регулатор на централната конзола затвърждава убеждението, че Musso може да ви отдведе успешно почти навсякъде, където пожелаете – понижаващият режим на трансмисията е нещо, което отдавна не се среща под път и над път при новите модели. За да не бъдем многословни, ще обобщим впечатленията си от поведението на модела извън пътя по следния начин: към момента това е една от най-проходимите машини в своя клас, а възможностите за допълнително оборудване с офроуд аксесоари допълнително разширява обсега й на действие.
2,2-литровият дизелов двигател е собствена разработка на корейската марка и впечатлява както с увереността, с която успява да тегли напред тежащия около 2,2 тона (с пълна екипировка) гигант, така и с учудващо умерената си жажда за гориво – макар и снабден с гуми с огромно съпротивление при търкаляне, тестовият автомобил отчете консумация от малко над десет литра на сто километра при смесен цикъл на шофиране, а при стандартно оборудване разходът несъмнено ще бъде минимум с 2 л/100 км по-нисък.
Комфортен спътник
По-интересното всъщност е това, че Musso се държи неочаквано цивилизовано и на асфалт – комфортът на возене и обезшумяването на пътническата кабина са доста по-добри от обичайното за тази категория автомобили, а интериорното обзавеждане е на нивото на добре екипиран съвременен SUV.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова