SSC Tuatara, който трябва да счупи рекорда на Bugati Veyron за най-бързия сериен автомобил на планетата, ще разполага със 1350 к.с.
През 2007 г. SSC Ultimate Aero регистрира максимална скорост от 412,48 км/ч на 19-километровата права в Невада, затворена специално за опита. На 3 юли 2010 г. обаче новият Bugatti Veyron 16.4 Super Sport счупи рекорда. Тестовият пилот на марката Пиер Анри Рафанел достигна максимална скорост от 431,072 км/ч на пистата на VW близо до Волфсбург и моделът попадна в Книгата с рекордите на Гинес. От Shelby SuperCars обаче са твърдо решени да си върнат званието „производител на най-бързите серийни автомобили“ със своя нов модел Tuatara.
Седемлитровият туинтурбо V8 на Tuatara ще генерира 1350 к.с. при 9000 об./мин, което би трябвало да ускори спортния автомобил от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди при максимална скорост от 442 км/ч. Ако динамичните характеристики, представени в официалното съобщение за Tuatara, се окажат и реалните за модела, то в близко бъдеще Shelby SuperCars ще си върне лидерската позиция в сегмента на суперспортните автомобили.
Дизайнът на Tuatara е дело на Джейсън Кастриота, известен с проектите си Ferrari 599 GTB Fiorano, Maserati GranTurismo, Ferrari P4/5 и Maserati Birdcage. Това до голяма степен обяснява футуристичния облик на спортния автомобил, макар че клиновидната му форма и дефлекторите в задната част са наложени от изискването за максимална аеродинамична ефективност. За нея съдействат също специалният под и дифузорът, в чиито център са разположени двата накрайника на изпускателната система.
Шасито и каросерийните панели са изработени от карбонов композит, а крашструктурите – от алуминий. Дори и колелата са карбонови, в резултат на което общото тегло е сведено до 1200 кг. За сравнение Bugatti Veyron тежи 1888 кг, а същевременно разполага със 150 к.с. по-малко във версията 16.4 Super Sport.
Какъв ще бъде изходът от поредния двубой между двете марки, предстои да разберем. Поне на този етап Tuatara печели в категорията „цена“, защото Shelby SuperCars ще преглага своя модел срещу 970 000 долара.
Анонимен
Извинявам се предварително за прекалено дългия коментар! Тази кола съществува ли? Искам да кажа, че от повече от година слушам за нея, а в Интернет има само клипове със снимки на външния вид и интериора. Никакви тестове на пистата, никакви рекорди за скорост - абсолютно нищо. Дори няма клип на който да се движи. Само стои на място. И моята кола го може! Ако погледнете Veyron и Veyron SS и двата модела имат документиран и заснет световен рекорд за скорост, Ultimate Aero също, Hennesey Venom GT, който до момента Е НАЙ-БЪРЗИЯТ сериен автомобил на пазара също. Имат също и други клипове например по магистралата или в града или на паркинга. И много хора ги притежават - изобщо доказателства, че са пуснати на пазара и се продават. А SSC Tuatara - не. Само снимки, информация за двигателя, шасито, скоростната кутия и за това колко вдига според SSC. Рекордът за скорост към момента принадлежи на Veyron SS - 431.072 Km/h още от 2010г. А Venom GT постави рекорд на 9-ти февруари 2013г. - 265,7MPH - 427,6 Km/h на пистата във военновъздушна база "Лемур" в Централна Калифорния. Но понеже Bugatti ограничават максималната скорост на колата за клиенти на 415 Km/h, Venom GT е най-бързата серийна кола на пазара. Както виждате SSC Tuatara напълно излиза от списъка не само на документираните рекорди, но и от този на продаващите се на пазара супер-автомобили. Не разбирам защо говорят за нея като кола, която вече е факт, като още не е влязла в серийно производство?