Суперавтомобилът вече притежава на рекорда със средна скорост от 455,3 км/ч
Казано, сторено. Джеръд Шелби, шефът на Shelby SuperCars (SSC) Северна Америка, на когото дължим суперавтомобила Tuatara, беше обещал да направи нов опит за световния рекорд на скорост със своя модел и американският бос спази думата си. SSC Tuatara вече е притежател на този рекорд в категорията на серийни автомобили, със средна скорост от 455,3 км/ч.
След като проведе много разговори миналия октомври след първия опит за рекорд , чийто резултат бързо беше поставен под въпрос, SSC Tuatara трябваше да се върне към атаката на световния рекорд за скорост, за да изтрие "петното". Вляво в автобиографията си. Това е направено днес.
Американският суперавтомобил, задвижван от 5,9-литров V8 агрегат, развиващ 1750 к.с. (с редовно гориво), подобри предишния рекорд, държан от 2017 г. на Koenigsegg Agera RS и неговия пилот Никлас Лиля със средна скорост от 447,97 км/ч.
На SSC Tuatara се приписва средна (в двете посоки) скорост от 282,9 мили в час (455,3 км / ч), което е значително по-ниско от постигнатото през октомври миналата година (316,11 мили в час или 508,73 км / ч). И то с основателна причина. Този път управлението на Tuatara е поверено на неговия собственик Лари Каплин, а не на професионалния пилот Оливър Уеб, който беше зад волана му при първия опит за рекорд. В допълнение, този нов рекорд е поставен от Tuatara на асфалтовата писта в Космическия център на Кенеди, Флорида, много по-къса от 2,3 мили по права линия в сравнение с постиженията на SSC Tuatara и Koenigsegg Agera, регистрирани в Невада.
Сега SSC Северна Америка възнамерява да продължи подготвителната работа на Tuatara, за да му позволи да премине символичната граница от 300 мили в час, изпълнение, което до момента е постигнал само прототип на Bugatti Chiron Super Sport 300+. Управляван от британеца Анди Уолъс, той постигна 490,48 км/ч (или 304.77 мили в час) пистата Ehra-Lessien през 2019 г.