Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Стабилни продажби на автомобили в Европа

16.07.2007 08:07
Стабилни продажби на автомобили в Европа

Увеличаващото се търсене на пазара в източна Европа уравновесява по-слабия интерес към нови превозни средства в западната част на Стария континент. България също бележи ръст на продажбите.

По данни на немското Сдружение на автомобилната промишленост VDA през първите шест месеца на 2007 година в Европа са продадени осем милиона и петстотин хиляди нови автомобила, което е само 0,2 процента по-малко в сравнение със същия период за миналата година. Регистрираните превозни средства в Западна Европа са намалели с един процент, а в новите страни членки на ЕС те са се увеличили с 15%. През месец юни са били продадени общо 1,5 милиона нови автомобили, което е също с един процент повече спрямо юни 2006: на запад продажбите са спаднали с 0,6% за сметка на завидните 21% увеличение в Източна Европа.

Пазарът на Великобритания се е разширил с два процента (1,3 милиона), като растеж се наблюдава както при частните, така и при корпоративните клиенти. Френският пазар обаче се е свил с три процента (1,1 милиона) и то за сметка на френските прозводители, които понасят спад на продажбите от 7%. По друг начин стоят нещата в Италия, където продажбите са скочили със 7% (1,4 милиона) заради въвеждането на премия при бракуване на стар автомобил и двугодишно освобождаване от данъци за автомобили, изпълняващи нормата Euro 4. Заради по-слаби продажби на частни лица в Испания са били продадени 2% по-малко превозни средства (852 хиляди).  

Картината за новоприсъединилите се към ЕС страни е коренно различна: Полша добавя 25%, Румъния - 29%, а прибалтийските републики надхвърлят 40% увеличение. Унгария бележи спад от 12%, причинен от повишени данъци и лихвени ставки.

Силното търсене в новите страни членки на ЕС се обяснява с динамичното развитие на икономиката. Увеличаващото се възнаграждение и спадът на безработицата в част от тези страни водят до повече текущи разходи на частните домакинства. Оживената инвестиционна активност комбинирана с нуждата от подмяна на автомобилните паркове също поддържа посочената тенденция.

В България ръстът на продажбите на нови леки автомобили по данни на СВАБ е близо една четвърт, което отговаря на 23 615 коли. Лидер при вносителите остават "ТМ Ауто" с Toyota, следван от "Мото-Пфое" с Ford, и "София Франс Ауто" с Peugeot, които бяха в челната тройка и през първото шестмесечие на 2006 година.

Предпочитанията на българските клиенти се ориентират предимно към компактния и средния клас, на които се пада около 25% от пазара. Най-търсеният модел за полугодието остава Dacia Logan, за която са осъществени 1 500 продажби.

За сравнение, вносът на употребявани автомобили в България се е увеличил двойно и за периода януари-юни 2007 надхвърля 130 хиляди.

Коментари
comments powered by Disqus