Увеличаващото се търсене на пазара в източна Европа уравновесява по-слабия интерес към нови превозни средства в западната част на Стария континент. България също бележи ръст на продажбите.
По данни на немското Сдружение на автомобилната промишленост VDA през първите шест месеца на 2007 година в Европа са продадени осем милиона и петстотин хиляди нови автомобила, което е само 0,2 процента по-малко в сравнение със същия период за миналата година. Регистрираните превозни средства в Западна Европа са намалели с един процент, а в новите страни членки на ЕС те са се увеличили с 15%. През месец юни са били продадени общо 1,5 милиона нови автомобили, което е също с един процент повече спрямо юни 2006: на запад продажбите са спаднали с 0,6% за сметка на завидните 21% увеличение в Източна Европа.
Пазарът на Великобритания се е разширил с два процента (1,3 милиона), като растеж се наблюдава както при частните, така и при корпоративните клиенти. Френският пазар обаче се е свил с три процента (1,1 милиона) и то за сметка на френските прозводители, които понасят спад на продажбите от 7%. По друг начин стоят нещата в Италия, където продажбите са скочили със 7% (1,4 милиона) заради въвеждането на премия при бракуване на стар автомобил и двугодишно освобождаване от данъци за автомобили, изпълняващи нормата Euro 4. Заради по-слаби продажби на частни лица в Испания са били продадени 2% по-малко превозни средства (852 хиляди).
Картината за новоприсъединилите се към ЕС страни е коренно различна: Полша добавя 25%, Румъния - 29%, а прибалтийските републики надхвърлят 40% увеличение. Унгария бележи спад от 12%, причинен от повишени данъци и лихвени ставки.
Силното търсене в новите страни членки на ЕС се обяснява с динамичното развитие на икономиката. Увеличаващото се възнаграждение и спадът на безработицата в част от тези страни водят до повече текущи разходи на частните домакинства. Оживената инвестиционна активност комбинирана с нуждата от подмяна на автомобилните паркове също поддържа посочената тенденция.
В България ръстът на продажбите на нови леки автомобили по данни на СВАБ е близо една четвърт, което отговаря на 23 615 коли. Лидер при вносителите остават "ТМ Ауто" с Toyota, следван от "Мото-Пфое" с Ford, и "София Франс Ауто" с Peugeot, които бяха в челната тройка и през първото шестмесечие на 2006 година.
Предпочитанията на българските клиенти се ориентират предимно към компактния и средния клас, на които се пада около 25% от пазара. Най-търсеният модел за полугодието остава Dacia Logan, за която са осъществени 1 500 продажби.
За сравнение, вносът на употребявани автомобили в България се е увеличил двойно и за периода януари-юни 2007 надхвърля 130 хиляди.