Един фанатик от Денвър, Колорадо е преобразил до неузнаваемост един ретро модела
Класически мини автомобил, 300 к.с., задвижване на задните колела. Един фанатик от Денвър, Колорадо е преобразил до неузнаваемост един ретро модел Fiat Nuova от 1957 в чудовище. Побърканият мъник вдига четвърт миля за по-малко от 12 секунди. Фиатът може не само да циркулира до дома, но има право да кръстосва и по американските пътища.
Два цилиндъра, половин литър обем и 13,5 к.с.: Fiat 500 Nuova с малък мотор и мини размери с по-малко от три метра дължина беше класически градски автомобил. Малкият автомобил винаги побеждаваше в надпреварата до най-близкия хлебар, защото се промъква бързо и е лесен за паркиране, като намира място в почти всяка пролука.
Fiat 500 с STI-мощен двигател
На автофанатика от САЩ не му стигаха вероятно пресните топли хлебчета на закуска. Той удвои броя на цилиндрите, пет пъти увеличи работния обем, като по този начин увеличи мощността повече 22 пъти: от това се пръкна Fiat 500 Nuova от 1957, който ускорява с двигател Subaru и вдига 300 к.с.: италианският мъник пори въздуха на 402- метровата писта за 11,8 секунди. 2,5-литровият двигател не се побира в каросерията и затова източникът на мощност на хардкор Fiat виси отвън. Стоманена греда в горната част и две стоманени подпори в долната - с малки колела – пазят и носят двигателя.
Тази извън габаритна конструкция удължава малкия автомобил с около 30 сантиметра. Въпреки извън бордовия си двигател, наточеният Fiat 500 притежава законовите разрешителни за движение по пътищата. В САЩ, просто всичко е възможно. Там миячите на чинии, както е известно, могат да станат милионери. Както и един стар Fiat 500 да се превърне в спортен автомобил-страшилище. "Аз съм изминал вече около 300 мили с този автомобил, пътувал съм до различни автоизложения и обратно към дома. С него дори се разходихме в деня на майката ", разказва Марк Карпински от компанията Motoexotica, Фентън (Мисури), която продава класически автомобили и притежава засукания Fiat 500 Nuova.
Каскади като на мотоциклет
Старият собственик от Денвър монтира не само четири цилиндъра в градската кола, но модифицира и двигателя с нов турбокомпресор, други инжектори и горивни помпи. За тази цел той програмира софтуера с нови карти. Мощните 300 к.с. Fiat 500 изпраща както и през по-ранните времена към задната ос.
Но тъй като двигателят и петстепенната трансмисия (Porsche G50 LSD с хидравличен съединител) определено тежат доста, има опасност да предизвикат същите каскади подобно като при мотоциклет. "При подаване на газ, тя става чудовище. Необходими ми бяха 30 мили, докато привикна и напълно да се доверя. Автомобилът изглеждаше отначало малко плашещо. Трябва да си имал опит с мощни автомобили. Ако натиснеш леко газта, предницата се изправя", споделя Карпински. По завоите също трябва да се внимава. Малкото междуосие от 1840 мм прави мощния 300 к.с. Fiat куршум. "Воланът също изисква леки движения, при повече въртене на волана, задната част приплъзва. Кормилото е директен", споделя Карпински.
Малкият автомобил, изграден върху специално изработена тръбна рама, създава трудности на особено високи пътниците да се качват вътре. "Никак не ми беше лесно с моите 1,92 метра да се кача в колата. Ролбарът затруднява. Но когато вече си вътре, тя е доста удобна. "Водачът и пътникът до него се разполагат в нови кожени седалки. Скоростомерът е интегриран в средата на волана. Той отчита до 160 мили в час, приблизително около 257 км/ч.
Извънбордовият двигател се набива на очи. Иначе старият Fiat красят карбонови ивици, стоманен капак, мек покрив, по-широки гуми и нови джанти. "Колата изглежда като насекомо. Стига се дори до инциденти, защото хората не отделят очи от автомобила. Те смъкват слънчевите си очила и вадят смартфони си".
Fiat с 300 к.с. за 32 000 долара
Карпински сега е обявил свръх потентния малък автомобил за продажба. Минимум 32 000 долара (около 29 100 евро) ще трябва да инвестирате. "Аз нямам проблем, дори автомобилът да остане дълго време при нас. Ние очакваме да се появи истински купувач. "