Ще мери сили с традиционните играчи BMW X3, Audi Q5 и Mercedes-Benz GLK
NX 300h, дългоочакваният, изцяло нов, хибриден SUV модел на Lexus официално стартира продажбите си в България. С NX 300h, Lexus навлиза в изцяло нов за марката сегмент – на SUV автомобилите със среден размер и предизвиква традиционните играчи в него BMW X3, Audi Q5 и Mercedes-Benz GLK.
Най-нетърпеливите клиенти на NX 300h вече могат да поръчат първите бройки от модела и да станат първите българи, които ще седнат зад волана на този изумителен хибриден SUV в началото на октомври 2014, когато започват доставките на модела в Европа, включително и за България.
Стартовите цени на Lexus NX 300h в България са 79 950 лв. с ДДС за версията Front-Wheel Drive и 84 950 лв. с ДДС за версията All-Wheel Drive.
Цените на NX 300h в България са едни от най-ниските в Европейския съюз! Нещо повече, пълният хибрид Lexus NX 300h е с по-конкурентна цена от моделите в сегмента с конвенционално дизелово задвижване и автоматични трансмисии при равно оборудване.
Най-високо оборудваната версия на NX 300h AWD е с цена само 112 900 лв. с ДДС, а средно оборудваните версии на модела струват от 91 900 до 94 900 лв. с ДДС.
За разлика от конкурентните марки, които залагат пестеливо оборудване на базовите си модели, Lexus стандартно предлага много богато базово оборудване, включително при NX 300h. Ето някои от акцентите при модела:
1. Бензин-електрически ПЪЛЕН ХИБРИД (LEXUS HYBRID DRIVE)
2. Автоматична, безстепенна, хибридна трансмисия
3. Стартиране и изключване на двигателя с бутон
4. Цвят металик (без доплащане)
5. Луксозни, оригинални, текстилни стелки Lexus (комплект предни и задни)
6. LED, светодиодни фарове със сензор за светлина и автоматично регулиране
7. Странични огледала с електрическо регулиране, отопление и автоматично прибиране
8. Lexus Wi-Fi. Стандартно Wi-Fi интернет във всеки Lexus. Вграден Lexus 3G / Wi-Fi трансийвър, който разпръсква Wi-Fi интернет в купето до 5 устройства. 1 година неограничен мобилен интернет за България.
9. Мултимедийна система LEXUS MEDIA DISPLAY с 8" цветен, мулти-информационен дисплей
10. Цветен 4.2" TFT мултиинформационен дисплей в инструменталното табло: данни за автомобила, мултимедийна и смартфон информация
11. Премиум аудиосистема Pioneer® с 8 високоговорителя, CD, Bluetooth® hands-free и Bluetooth® audio streaming, USB и Mirror Link свързване със смартфон
12. Тапициран с кожа, спортен, мултифункционален волан с контрол на аудиосистема, дисплей / борд компютър, телефон и гласови команди
13. Двузонова, електронна, автоматична, климатична система с поленов филтър
14. Плафон и светлини за четене на предните места със сензорно управление
15. Lexus 5 Star Services – стандартен, петзвезден пакет от 6 луксозни услуги, гарантиращ пълно спокойствие на клиентите, спестявайки им време, нерви и излишни разходи. Единственият ангажимент на собственик на Lexus хибрид през първите 5 години е да зарежда бензин и течност за чистачки! Всеки Lexus разполага стандартно с 5 години/160 000 км гаранция, заместващ автомобил и пълен, безплатен сервиз врата-до-врата за 5 години/100 000 км за хибридните модели, включващ дори накладки и чистачки. Плюс завеждане на застрахователни щети и смяна на гуми врата-до-врата с безплатен хотел за гуми. Плюс впечатляващи условия за лизинг и застраховки и безплатна помощ на пътя. Плюс „10 години грижа за хибридната батерия“ и денонощен, безплатен телефон на Lexus България за връзка с клиенти: 0800 15 111.
Размери и функционалност
С новия модел NX, Lexus навлиза в изцяло нов за марката сегмент – на SUV автомобилите със среден размер. Lexus NX предизвиква традиционните играчи в този сегмент – BMW X3, Audi Q5 и Mercedes Benz GLK.
С дължина 4630 мм Lexus NX се позиционира в средата на сегмента. NX е със 94 мм по-дълъг от GLK (4536мм) с 5 мм по-къс от Q5 (4629 мм) и със 27 мм по-къс от X3 (4657 мм). GLA, Q3, X1 и Evoque са от 176 до 275 мм по-къси от Lexus NX и принадлежат към по-ниския сегмент на компактните кросоувъри.
Lexus NX 300h е с щедро багажно пространство от 555 литра във версията без резервна гума, сравнено с 540 литра при Q5, 550 литра при X3 и 450 литра при GLK.
В България Lexus стандартно оборудва NX 300h с резервна гума под кората на дъното на багажника, при което багажното пространство се преизчислява на 475 литра. Като изключим заетото пространството под кората, обаче, багажникът на NX остава един от най-големите в класа си с дължина 948 мм и широчина от 1130 до 1347 мм. Багажният обем може да се увеличи до 1520 литра при сгънати облегалки на задните седалки и запълване с товар до тавана.
Lexus NX 300h e с най-голямото в класа си разстояние между задните и предните седалки – 962 мм, което осигурява комфорт на пътниците на задните седалки, дори когато предните седалки са позиционирани силно назад.
Минималният просвет на NX 300h е 185 мм, което гарантира безпроблемно преодоляване на градски препятствия и умерени офроуд предизвикателства, а теглителната сила на ремарке до 1500 кг правят NX 300h AWD универсален и мултифункционален автомобил за активното свободно време.
Хибридно задвижване
Lexus NX 300h използва високотехнологична пълнохибридна технология за задвижване, специално адаптирана за модела. Тя се състои от доказалия своите качества Lexus 2.5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електрически мотор-генератор(и) и високоволтова хибридна батерия.
Бензиновият двигател развива максимална мощност 155 к.с. и въртящ момент 210 Nm, а мощен преден електромотор, интегриран в автоматичната, безстепенна хибридна трансмисия подкрепя бензиновият двигател със 143 к.с. мощност и 270 Nm въртящ момент.
Във версията NX 300h AWD с автоматично, интелигентно задвижване на четирите колела (E-FOUR All-Wheel Drive), втори електромотор с мощност 68 к.с. и въртящ момент 139 Nm задвижва задната ос и осигурява истинско AWD поведение на автомобила.
Тази високоефективна хибридна система възпроизвежда максимална мощност от 197 к.с. по DIN (145 kW) при комбиниран разход на гориво на NX 300h AWD едва 5,1 л/100 км и CO2 емисии само 117 г/км.
Очаквано тези параметри нареждат хибридният NX 300h AWD на челно място в класа си по отношение на разход на гориво, CO2 емисии и съотношение мощност : CO2 емисии = 1.7 (197 к.с./117 г/км).
Впечатляващо ниски експлоатационни разходи
Като всички хибриди на Lexus, NX 300h е с впечатляващо ниски експлоатационни разходи. Хибридното задвижване на Lexus представлява високотехнологична, но в същото време гениално проста, устойчива и надеждна система. В нея липсват чувствителни на износване елементи като съединител, скоростна кутия с предавки, ангренажен ремък, алтернатор, стартер, дизелови дюзи и т.н.
Двигателят работи в изключително разтоварен режим по цикъл на Аткинсън с обикновен бензин 95, поради което на практика няма вероятност за повреда от нискокачествено гориво. Спирачните накладки се износват два пъти по-бавно от конвенционалните автомобили благодарение на регенеративното спиране, при което се зарежда хибридната батерия.
Хибридната система на Lexus е доказано надеждна, свидетелство за което са множеството награди за издръжливост на хибридите на марката и продажбите на над 650 000 хибрида Lexus и над 6 милиона хибрида на Toyota Motor Corporation, които се дижат по пътищата на планетата.
Хибридната батерия, вградена под задната седалка е проектирана да издържи повече от живота на автомобила. А за да бъдат напълно спокойни клиентите на марката за безупречната работа на батерията в техния Lexus хибрид, Lexus България добави нова, седма услуга към пакета Lexus 5 Star Services – 10 години грижа за хибридната батерия.
Освен това NX 300h естествено се предлага в България с програмата Lexus 5 Star Services. На практика единственият ангажимент на собственик на Lexus хибрид през първите 5 години е да зарежда бензин и течност за чистачки!.
Интелигентни иновации
NX предлага множесво иновативни бордови технологии, като: Pre-Crash Safety, Lane Departure Alert, Adaptive Cruise Control (над 40 км/ч), система за следене на мъртвата точка Blind Spot Monitor, система за предупреждение при излизане на заден ход (Rear Cross Traffic Alert), първата за Lexus безжична система за зареждане на мобилни телефони (Qi Smartphone Wireless Charger), първата за Lexus изцяло нова система Remote Touch Pad със сензорно управление, система Panoramic View Monitor с 4 цветни камери, осигуряващи 360° обзор от птичи поглед на 8" дисплей, 4.2" мулти-информационен дисплей, включващ първия за Lexus G-сензор, Clari-Fi™ ексклузивна аудио технология, която възстановява до 90% от оригиналното аудио съдържание, загубено при дигитално компресиране до формати: MP3, AAC, Radio, Playback, Streaming.
Като опция се предлага F SPORT версия на модела с по-агресивен, спортен дизайн с ексклузивни F SPORT елементи: F SPORT вретеновидна предна решетка и броня, F SPORT ексклузивни алуминиеви колела, черни външни огледала, ексклузивни елементи на инструменталното табло и волана, спортни, перфорирани педали и ексклузивни и спортни F SPORT седалки.
„NX е луксозен SUV, който съчетава спортна динамика, множество бордови технологии и съблазнителен дизайн, в който клиентите ще се влюбят“, казва Такеаки Като, главен инженер на Lexus NX. „Подобно на висококачествените спортни часовници, мотоциклети и модни аксесоари, NX представлява връхната точка на луксозните урбанистични спортни принадлежности“, допълва той.
„Луксът е въплътен от малките, но важни детайли“. Примери за вниманието към всеки детайл в NX са автоматичното осветление около автомобила при приближаване, металическият ефект на арките на калниците, усещането при допир до контролните уреди и множество иновации, които поставят новите стандарти за бъдещите модели на Lexus. „Допълнително към тези луксозни детайли, NX е проектиран да допълни идеално ежедневието на своите клиенти, като в същото време е подходящ за активния им начин на живот през уикендите“
Дизайн на екстериора
Ъловатият, емоционален дизайн на NX е насочен към нови клиенти в градовете с активен начин на живот. Дизайнът на NX е създаден така, че да внушава, че автомобилът е отлят от един, единствен къс метал със смели, раздути арки на калниците, които придават на NX хищна и мускулеста стойка на пътя. Ъгловатият дизайн използва агресивна, вретеновидна радиаторна решетка с характерния почерк на Lexus, почертана от иновативни LED фарове и изнесени, дневни LED светлини.
Вретеновидната предна решетка изящно прелива в изваяния преден капак, чрез силно контрастиращи повърхности, създаващи усещане за дълбочина, продължава назад в купето с формата на диамант и завършва отново с вретоновиден дизайн на задницата. Страничният профил е мигновено разпознаваем като характерен Lexus профил, подчертан от силно изнесената назад линия на покрива за максимален визуален ефект. Иновативните странични огледала и първите в света дръжки на вратите със скрити ключалки и вградено осветление допринасят към луксозната и изящна странична линия на автомобила. Задницата на NX е „подписана“ с неповторими Lexus задни светлини с L-форма и изящна, изцяло LED светлинна технология. Вретеновидната форма на задницата отразява дизайна на агресивната предна радиаторна решетка на NX.
Дизайн на интериора
Интериорът на Lexus NX изпълва със завладяващо чувство на вълнение, с дизайн, наподобяващ повече този на спортен автомобил. Със силно изваяни форми на инструменталното табло, интериорът на NX допълва ъгловатия дизайн на екстериора. Дизайнът на интериора е подчинен на идеята да се съчетае структурната красота на спортен автомобил с материали и повърхности, които предоставят луксозно усещане и функционалност.
Солидният, удебелен спортен волан допълва динамичните способности на NX, а контрастиращите цветове на тапицериите галят сетивата. Щедрото пространство в интериора и просторните седалки са изиграли значителна роля в проектиране на дизайна на интериора.
Сребристата рамка на централната конзола, вградена дълбоко в таблото, споделя дизайна на предната решетка на модела и внушава силата на високопроходим SUV автомобил. Плътни, меки подложки за коленете на водача и пътника обгръщат щедро централната конзола.
Интуитивното взаимодействие с контролните инструменти и технологията за взаимодействие между човек и машина, HMI (Human Machine Interface) са в сърцето на интериорния дизайн. NX продължава традицията на Lexus за разделение на таблото на информационна и контролна зона.
Каросерия и окачване
Окачването на Lexus NX е проектирано с фокус върху впечатляващо поведение в завои, висока маневреност и стабилност на управлението, съчетани с висок комфорт на пътя. Технологиите на окачването включват активно противодействие срещу отклонение от зададената посока на движение.
Високотехнологичното окачване на NX стъпва върху изключително твърдата каросерия на модела, в която са приложени комплексен пакет от мерки за увеличаване на якостта и устойчивостта на каросерията против усукване: Lexus техтология за едновременно лазерно заваряване и залепване на панелите, високоякостно лепило на прозорците, допълнително точково заваряване, допълнителни напречни прегради, допълнителни скоби на окачването, които драматично увеличават твърдостта на шасито и купето. Това не само увеличава стабилността, но и комфорта, а в същото време запазва изключителната управляемост и пъргавина на автомобила.
Високооборудваните версии на модела ще се предлагат с новоразработени амортисьори, снабдени с ново поколение Aдаптивно автоматично променливо окачване (AVS) на четирите колела. То позволява на водача да настрои характеристиките на окачването, като избере между няколко режима на шофиране за по-голям комфорт или за по-добър контрол и прецизни реакции при корекциите на волана в завоите.
Сигурност и безопасност
NX предлага стандартен пакет от 8 въздушни възглавници, интегрирани в системата за пасивна безопасност, система за автоматично изпреварващо обтягане на предпазните колани, предни седалки със система за намаляване на травмите от камшичен удар и активни задглавници.
Освен това NX предлага множество иновативни бордови технологии за сигурност, включително Pre-Crash Safety, Lane Departure Alert, Adaptive Cruise Control (над 40 км/ч), система за следене на мъртвата точка Blind Spot Monitor, система за предупреждение при излизане на заден ход (Rear Cross Traffic Alert), система Panoramic View Monitor с 4 цветни камери, осигуряващи 360° обзор от птичи поглед, система за динамично осветяване на завои.