На 6 януари стартира 29-ото издание на Рали Дакар – едно от най-трудните, динамични и зрелищни автомобилни състезания. 510 екипажа, от които 245 мотоциклета, 180 автомобила и 85 камиона потеглиха от португалската столица Лисабон по 9715-километровото трасе с надежда да финишират на 21 януари край Розовото езеро в Дакар.
На старта на Рали Дакар можеш да загубиш изключително много, но не и да дадеш сериозна заявка за титлата. Основната цел на състезателите през първия ден обикновено е да се включат успешно и безпроблемно в надпреварата и да влязат в ритъм, който несъмнено ще им е необходим през следващите 15 етапа. Въпреки този факт обаче на финиша в Портимао стана ясно: Race Touraeg 2 е най-сериозният шампионски претендент, печелейки първите пет места още на старта на състезанието.
Логично лидер във временното класиране стана португалец. Карлос Соуса с Race Touareg 2 от Lagos Team постигна най-добро време на 464-километровия участък между Лисабон и Портимао. “Победата дължа най-вече на невероятната публика. Направих го за зрителите!”, коментира Соуса след финиша. “На теория по време на първия етап не трябва да “караш като идиот”, тъй като рискуваш да загубиш абсолютно всичко. Но аз наистина имах огромно желание да подаря победата на зрителите – невероятно е да видиш толкова много хора. Автомобилът е перфектен. Етапът беше предимно техничен, а не скоростен. Най-важното бе да запазиш правилната траектория. Познавам този терен от Байа през 1998 година, но за това време районът се е променил”.
Следващите четири места във временното класиране бяха окупирани от пилотите на фирмения отбор на Volkswagen. Веднага след Соуса финишира миналогодишният номер 2 Жиниел Дю Вилиер, а третото място си поделиха Карлос Сайнц и Ари Ватанен с еднакво време – 01:23:16. Един от основните претенденти за титлата Стефан Петерхансел с Mitsubishi завърши на осма позиция, а миналогодишният победител Люк Алфан остана 17-и. За съжаление от борбата за първото място отпадна единствената жена победител в екстремното състезание. Още на първия специален етап Юта Клайншмит имаше проблеми в електрониката на своето BMW и изостана с близо половин час от най-доброто време.
При мотоциклетистите първи финишира също португалец. Рубен Фариа с Yamaha се справи за 01:22:07 часа с тежкия терен и изпревари с 16 секунди своя сънародник Елдер Родригер също с Yamaha. Основните претенденти за титлата Серил Деспре и Марк Кома са съответно десети и тринадесети.
Историята на Рали Дакар при най-тежките машини може да бъде коригирана от Владимир Чагин през 2007 година. “Царят” ще се бори за втора поредна титла, общо шеста за последните осем години, с което може да изравни рекорда на легендарния Карел Лопрайс. Руснакът финишира трети със своя КАМАЗ по време на първия етап между Лисабон и без да поема излишни рискове даде заявка за нова шампионска титла. Тя обаче съвсем няма да бъде толкова безпроблемна както през отминалата година, тъй като конкуренцията на GINAF и Team de Rooy е повече от сериозна. Жерард де Рой преодоля без проблем 117-те състезателни километра за 1:40 часа и логично финишира първи. Ако не бяха неудачите на неговия баща Ян де Рой, който още в самото начало имаше технически проблеми и изостана с близо 2 часа от най-доброто време, стартът на Рали Дакар щеше да е повече от обещаващ за 25-годишния холандец.