Goodyear и Лондонското училище изследват отношението към автономните автомобили
Goodyear и Лондонското училище по икономика и политически науки (LSE) анонсираха днес новия си общ паневропейски изследователски проект, който цели да проучи отношението и готовността на шофьорите да споделят пътя с автономните автомобили.
Изследването ще се проведе в общо 11 европейски държави чрез анкети и фокус групи като част от платформата на Goodyear ThinkGoodMobility, която се фокусира върху безопасността и устойчивостта на мобилността в бъдеще.
“Самоуправляващите се автомобили са много предсказуеми, тъй като са проектирани така че да се придържат към правилата за движение по пътищата, но интеракцията на човека с компютъра остава по-малко предсказуема”, коментира Оливър Русо, вицепрезидент леки гуми на Goodyearза Европа, Близкия изток и Африка. „Последната ни колаборация с Лондонското училище ще изследва променящата се пътна среда, в която все по-често се срещат автономни автомобили и шофьори, подпомагани от технологиите”.
Изследванията на IHS Automotive показват, че прогнозите сочат, че през 2035 г. ще са продадени почти 21 милиона автономни автомобила в световен мащаб.
Според проучването на Goodyear и LSE от 2015 година сред шофьори от 15 европейски държави 88% от анкетираните твърдят, че има неписани правила, които управляват взаимодействието на водачите на автомобили с мотоциклетистите и другите шофьори на пътя.
„Ключов въпрос за изследването тази година е как неписаните правила и поведението на водачите ще се прилагат към автономните автомобили и до каква степен самоуправялващите се коли ще трябва да се приспособят към общия начин на мислене на водачите”, обяснява д-р Крис Тенант, който ръководи проекта от страната на Лондонското училище по икономика.
Дискусиите с предварителните фокус групи вече повдигнаха въпроси за гъвкавостта на самоуправляващите се автомоби да се адаптират към социалната среда на пътя; дали водачите ще се възползват от компютърната асистенция, която стриктно се придържа към правилата, или напротив, дали спазващите правилата самоуправляващи се автомобили ще доведат към позитивна промяна на пътя, насърчавайки по-високи стандарти на поведение и безопасност.
„Въпросите, повдигнати от нашите фокус групи показват, че взаимодействието на водачите със самоуправляващите се автомобили ще се развиват, тъй като ние все по-често вече сме изложени на контакта с тях”, добавя Тенант. „Ние вярваме, че това проучване ще ни даде важна информация отвътре за интеграцията на самоуправляващите се автомобили в динамичната среда на нашите пътища.”
Goodyear и LSE плануват да публикуват резултатите от общото си проучване през октомври 2016 година.
За Goodyear
Goodyear е една от най-големите компании за гуми в света. В нея работят около 69 000 души и произвежда продукти в 50 съоръжения в 22 страни по целия свят. Нейните два иновационни центъра в Акрън, Охайо и Колмар-Берг, Люксембург се стремят да развиват състоянието на най-съвременните продукти и услуги, които определят технологичния и производителен стандарт за индустрията.
За Лондонското училище по икономика (LSE)
Лондонското училище по икономика и политически науки (LSE) е един от най-важните университети по социални науки в света. LSE е специализиран университет с международен прием и глобален обхват. Неговата научна и преподавателска дейност обхващат всички социални науки, от икономика, политика и право до социология, антропология, счетоводство и финансии. Основано през 1895 г., училището има отлична репутация и високи академични постижения. 16 нобелови лауреати са били служители на LSE или негови възпитаници. В училището се обучават около 9500 редовни студенти от 140 страни. LSE има персонал от над 3 000 служител , около 46% от които са от страни извън Обединеното кралство.