Компанията даде началото на серийното сглобяване на електрическия спортен автомобил
Porsche стартира вчера серийното производство на първия си електрически автомобил - Taycan. Моделът е лансиран в новия завод в Цуфенхаузен, който компанията нарича „фабриката на бъдещето“.
Строителството на производствения обект започна през 2015 г., малко след премиерата на прототипа на електромобила Porsche Mission E. За изграждането на предприятието са използвани около 35 000 тона стомана - приблизително толкова, колкото е необходимо за производството на 140 000 911 купета (поколение 991). Общата площ на халетата е 170 000 кв. м.
В новите производствени мощности се използва електроенергия от възобновяеми източници, а за вътрешен транспорт се използва изключително електрически превозни средства.
Известно е, че Porsche Taycan бе представен на 4 септември на специални събития, проведени в Канада, Германия и Китай. Новият модел е оборудван с два електродвигателя (на предната и задната ос), които осигуряват задвижване на четирите колела и са комбинирани със специална двустепенна скоростна кутия.
В момента на пускането Porsche Taycan е представен в две топ версии - Turbo и Turbo S. Агрегатите на последната, когато бъде активирана функцията за бърз старт Launch Control в режим Overboost, развива 761 к.с. (560 кВт). Сумарната мощност на версията Turbo е 680 к.с. (500 кВт), което позволява на електрическия автомобил да ускори от застой до „сто“ за 3,2 сек. Максималната скорост на двете модификации е 260 км в час.