Книгата за поръчки на суперавтомобила е отворена, базовата цена е 2,9 млн. евро за бройка
Три години след първата си публична поява на автомобилното изложение във Франкфурт, японският производител Aspark току-що стартира сглобяването на първите екземпляри на своя електрически суперавтомобил Owl.
Не по-малко от шест години работа бяха необходими на японския производител от първите проучвания на проекта, за да го завърши с пускането в производство на петдесетте единици от Aspark Owl в Торино, Италия, в сътрудничество с Manifattura Automobili Torino. Но крайният резултат си заслужава тази дълга бременност.
Японският суперавтомобил, построен върху свръхлеко шаси от монокок от въглеродни влакна (120 кг), къщи под корпуса му от армирана с въглерод пластмаса и стомана, задвижващ механизъм, съставен от четири електрически двигателя, развиващи общо до 2012 к.с. и 2000 Нм, захранван от 64 кВтч литиево-йонна батерия с мощност 1300 кВт.
Този пакет, който е комбиниран с оптимизирана аеродинамика, гарантира на Aspark Owl автономен пробег от 450 км при цикъл NEDC, но също така и преди всичко впечатляваща ефективност и по-специално ускоряване от 0 до 96 км/ч само за 1,69 сек (0 до 300 км/ ч се преодолява за 10,6 секи), както и максимална скорост от 400 км/ч.
От петдесетте екземпляра на Aspark Owl, обещани за производство, десет от тях са предназначени за американския пазар, двадесет са предназначени за Азия и двадесет други за европейския пазар. Книгата за поръчки на Aspark Owl е отворена, като базовата цена е определена на 2,9 млн. евро за бройка.