Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Stellantis инвестира сериозно в електрификацията

21.07.2021 12:25

98% от моделите на 14-те марки в Европа и Северна Америка ще бъдат електрифицирани

Stellantis представи новата си стратегия за електрификация. Мултимарковата група иска да постигне 70% от продажбите си в Европа и 40% в САЩ с автомобили с ниски емисии до 2030 г.

До 2025 г. Stellantis иска да инвестира повече от 30 млрд. евро в електрификация, както беше обявено от изпълнителния директор Карлос Таварес по време на „Деня на Stellantis EV“. Значителна инвестиция, която ще бъде използвана за развитие на електрификацията на 14-те марки на групата - 98% от моделите в Европа и Северна Америка ще бъдат електрифицирани. Този преход ще се осъществи чрез четирите платформи, посветени на електричеството. Според Карлос Таварес дори платформата за най-малките автомобили трябва да може да измине разстояния от 500 километра, а до 800 километра за по-големите превозни средства. „Това ще ни позволи да отговорим на нуждите на клиентите в повечето сегменти - без те да се налага да променят начина, по който използват автомобила си“, каза Таварес.

Съществени нужди

Главният изпълнителен директор на Stellantis също посочи, че през 2030 г. за захранването на тези превозни средства ще са необходими 260 GWh батерии. Тази необходимост трябва да бъде покрита от пет гигафабрики и договори за доставка. След стартирането на заводи за батерии във Франция и Германия, Карлос Таварес току-що посочи, че в Италия ще бъде построена трета фабрика.

Благодарение на тази инвестиция и това развитие Карлос Таварес посочи, че оперативните маржове на електрическите превозни средства ще бъдат двуцифрени до 2026 г. За да постигне това, Opel ще се превърне в чисто електрическа марка в Европа до 2028 г. При първа възможност през 2024 г. всеки модел на Opel ще бъде електрифициран. За Fiat 100% електрическият срок ще настъпи между 2025 и 2030 г. За спортния бранш Abarth той ще дойде от 2024 г. Всъщност „щом можем да предложим електрически автомобили на цената на двигател с вътрешно горене, ние ще станем чисто електрически ”, заяви Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на марката Fiat.

Дори американският пазар, макар и свикнал с големия V8, няма да го избегне: марката Dodge планира да пусне първия си електрически  мускулест автомобил през 2024 г., Ram ще пусне на пазара електрическа версия през 2024 г. Jeep ще предлага plug-in хибриди във всички сегменти на SUV до 2024 г., а Wrangler 4xe излезе тази година. И накрая, Jeep Wagoneer ще бъде изцяло електрически премиум SUV, предназначен основно за американския пазар.

Четири платформи

За да покрият всички диапазони между достъпни малки автомобили, комбита, спортни автомобили и големи пикапи, четирите платформи трябва да бъдат STLA Small, STLA Medium, STLA Large и STLA Frame. „Платформите са проектирани около батерията. По този начин постигаме най-добрата ефективност “, обяснява Патрис Лукас, мениджър. „Всяка платформа е проектирана за определени дължини и широчини на автомобила. За да се намалят разходите, ключовите компоненти се споделят във всички платформи. Всяка от платформите ще бъде модулна до два милиона единици годишно, за да реализира ползите от разходите.

Коментари
comments powered by Disqus