Шефът на новосформирания алианс Карлос Таварес потвърди това решение
През 1987 г. Peugeot 405 се превръща в европейски автомобил на годината, като печели най-много точки в историята на конкурса - 464. И 405 става последният продаден Peugeot в САЩ. Тази история приключи през 1991 г., но французите мислеха за възобновяване на продажбите в Щатите преди почти десет години. За да развият тази посока, те дори наемат добре познат мениджър в САЩ, а освен Peugeot се планира и лансирането на марката DS от другата страна на океана. Шефът на новосформирания концерн Stellantis Карлос Таварес обаче потвърди пред Automotive News Europe, че няма да върне Peugeot в Америка.
Peugeot няма да стигне до американския пазар, но в родната Европа има какво да се направи. Продажбите на базираната в Сошо марка нараснаха от 736 440 на 968 341 автомобила от 2013 до 2019 г., но миналата година търсенето спадна с 22% (753 429 единици), връщайки французите до нивото от преди осем години.
Управлението на Alfa Romeo от другата страна на Атлантика ще бъде поето от 58-годишния Лари Доминик, който от пролетта на 2017 г. подготвя терена за завръщането на Peugeot в Америка, а преди това е работил в Nissan.
Увеличаването на продажбите на марките Chrysler и Alfa Romeo е избрано като приоритетна област на американския пазар. Не е изненадващо, че се отказват от връщането на Peugeot в САЩ, тъй като дори без това, Stellantis има два проблемни актива.
Италианците се завърнаха на този пазар преди седем години, но през това време продажбите бяха само 73 991 броя. Американският Chrysler е забележимо по-популярен, но търсенето пада за пета поредна година и намаля наполовина в сравнение с 2016 г. В гамата на марката има само два автомобила - миниванът Pacifica (основната му версия Voyager не се побира в отделен модел) и допотопният седан 300.