Клиентите трябва да разберат предимствата на електрическите автомобили
Загрижеността за автономния пробег и развитието на инфраструктурата за зареждане са по-големи бариери пред потенциалните шофьори на електрически автомобили (EV), отколкото по-високата цена на такива автомобили, смята британският шеф на Citroën, DS и Peugeot.
Говорейки по време на бизнес събитие за това дали 2021 е годината, в която електрическият автомобил навършва пълнолетие, Алисън Джоунс - старши вицепрезидент на новата група Stellantis, отговаряща за операциите във Великобритания на френските марки на компанията - каза, че все още е необходимо клиентите да бъдат обучени да вземат предвид общите разходи за притежание на EV в сравнение с автомобил с двигател с вътрешно горене, а не само продажната цена.
„За клиентите на автомобилни паркове това е по-лесно преобразуване, тъй като отчитането на общите разходи за собственост, включително покупната цена и текущите разходи, е начинът, по който клиентите на паркове управляват“, каза Джоунс. „От страна на дребно [за частни клиенти] е по-трудно, защото има повече колебания .
„Сделките са ключов начин хората да купуват автомобили на дребно, така че има разговор за месечните разходи за това и след това трябва да се говори за по-ниските месечни текущи разходи [на EV].
"Но това не е единственото нещо, за което клиентите мислят. Те също така смятат, че преминаването към EV е голяма стъпка по отношение на употребата поради разликите между автомобилите, с фактори като притеснения от пробега, инфраструктурата за зареждане и къде могат да зареждат своите автомобили .
„Цената, която се плаща за нов електрически автомобил, не е единственото съображение за потенциалните клиенти; има и други бариери, за които хората мислят, и в този момент са може би по-големи бариери. "
Citroën, DS и Peugeot разработват автомобили върху новите платформи, разработени от PSA Group, които могат по различен начин да приемат както двигатели с вътрешно горене и изцяло електрически или вградени хибридни задвижвания, а Джоунс каза, че фокусът е върху „гарантиране на потребителите да имат достъп до задвижването, което искат ”.
Със затягането на регулациите на CO2 и планираната от правителството на Обединеното кралство забрана за продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2030 г. ограничава броя на хибридите, фирмите се сблъскват с натиск да насърчат клиентите да преминат към електромобили.
Джоунс добави: „Трябва да обучим клиентите, за да покажем как могат да живеят с [електрически] превозни средства. Стимулите от правителствата имат ключово значение за този тласък както по отношение на безвъзмездните средства за добавки [за закупуване на EV], така и на потенциалните ползи и стимули, налични за заплащане.
„Другата жизненоважна част е инфраструктурата и да се уверим, че в бъдеще ще бъде лесно да се получи електричество, както и [течно] гориво.“