Автомобилът с пробег от 400 км ще се предлага от Citroën, Peugeot и Vauxhall
Stellantis увеличи гамата си от лекотоварни автомобили с нулеви емисии (LCV) с хибриден водороден микробус, който ще се предлага от търговците на дребно на Citroën, Peugeot и Vauxhall.
Въз основа на същата архитектура като електрическите версии Citroën Dispatch, Peugeot Expert и Vauxhall Vivaro, новият средно голям фургон може да съхранява 4,4 кг течен водород под пода на товарната зона при налягане от 700 бара, с допълнителни 10,5 кВт батерия, разположена под седалките. Останалата част от системата с горивни клетки и електродвигателят се намират в отделението за двигателя.
В резултат на това решение за задвижване, водородният микробус предлага същия полезен товар и товарен обем като еквивалентния модел с двигател с вътрешно горене (съответно до 1100 кг и 6100 литра). Той има пробег от 400 км и може да се зареди с водород за три минути - подобно време на дизеловите модели.
Батерийният елемент, адаптиран от плъгин хибридните ванове на Stellantis, може да се дозареди за около час при скорост от 11 кВт. Само на ток може да измине разстояние до 50 км.
Максималната мощност е 134 к.с., а максималният въртящ момент е 192 Нм, което дава на фургона време от 0 до 96 кмв час от 15 сек и максимална скорост 130 км/ч. Освен това е в състояние да тегли до един тон.
Stellantis твърди, че преминаването към водород е резултат от търсенето на клиентите - изследванията, проведени от компанията, показват, че гамата от електрически микробуси не дава достатъчен автономен пробег на определени клиенти.
Въпреки че 83% от клиентите на алианса карат по-малко от 200 км на ден и 44% никога не шофират повече от 300 км на ден, това все още оставя значителна част, които се нуждаят от повече автономен пробег и по-бързо време за зареждане, отколкото е налично в момента.
Въпреки пускането на водородния фургон, планирано с ляво управление за края на 2021 г. с Великобритания след това, все още има четири предизвикателства около горивото, според Stellantis.
Това са пълномащабно производство на зелен водород, мрежа от бензиностанции за водород, интеграция на системите с горивни клетки в архитектурата на превозното средство и разходите. В резултат на това Stellantis ще продължи да предлага множество възможности за задвижване.