Поради незадоволителното търсене старият модел беше пенсиониран през 2007
Town&Country, Voyager всичко е минало: Chrysler представи на Северноамериканското международно автомобилно изложение един ревизиран миниван. Новият Pacifica първо ще стъпи като хибрид.
Американският автомобилен гигант Chrysler иска да докаже в Детройт, че безуспешният модел все още може да има шансове за успех. И така, Pacifica се връща в гамата на компанията от Оубърн Хилс.
Нов модел, старо и малко известно име
Помним, че близо преди десетина години имаше подобен модел, тогава като кросоувър - SUV плюс ван, това звучи днес като рецепта за успех, но тогава не беше така. Поради незадоволителното търсене старият Pacifica беше пенсиониран през 2007.
Девет години по-късно той трябва отново да възстанови позициите на марката Chrysler с красивия миниван. Именно американците изобретиха през 80-те години на миналия век концепцията "миниван" с тогавашния Plymouth Voyager.
Наследникът на Chrysler Town & Country (при нас доскоро като Lancia Voyager) е конструиран изцяло върху нова платформа, тежи 130 кг по-малко от предшественика си и същевременно предлага повече пространство и по голям багажник. Първоначално Pacifica ще се предлага с V6 Hybrid.
Новият Chrysler Pacifica предлага повече пространство
Обемът е много по-важен от задвижването: Именно с това е гаранцията за успех на новия Chrysler Pacifica, който в зависимост от конфигурацията на седалките, предлага до 4000 литра (140 кубически метра) обем в своя интериор. Също както предшествениците си, Pacifica разполага със системата Stow’N’Go на Chrysler, благодарение на която двата реда седалки, зад водача и пътника до него, могат да бъдат прибрани в пода на автомобила, което осигурява голямо равно товарно пространство.
Ако обаче с Pacifica искат да пътуват хора, освен за шофьора има място за още шестима пътници, при това положение багажникът значително се свива и има място само за една голяма чанта.
Хибридна версия с пробег от 30 мили на електрически режим
От страна на задвижването, клиентите на Chrysler разполагат с две опции. Базовият вариант на тежащия почти два тона Pacifica се задвижва от нов 3,6-литров V6 атмосферен двигател, който в комбинация с новата 9-степенна автоматична трансмисия TorqueFlite, генерира 287 к.с. и 355 Нм максимален въртящ момент.
Ако купувачът избере хибридно задвижване, двигателят бива подсилен с два електромотора с 16 кВтч литиево-йонна батерия. По информация на Chrysler те дават възможност да бъдат изминати около 30 мили на чисто електрическо задвижване. Разходът съгласно американските стандарти е 1 галон на 80 мили, което се равнява на 3,5 литра на 100 километра.
Chrysler Pacifica с модерни системи за подпомагане и инфотейнмънт система
По отношение на асистиращите системи, Chrysler също бележи напредък. Новият паркинг асистент автоматично открива места за паркиране, където при необходимост той може автоматично да паркира Pacifica. Adaptive Cruise Control with Stop and Hold съответства на темпомат с контрол на отстоянието и аварийно спиране. На борда има също така и асистент за поддържане лентата на движение.
Разбира се, в Pacifica намират приложение и новата информационно-развлекателна и навигационна система Uconnect. Шофьорът обслужва системата, включително и специалните приложения от 8,4-инчов сензорен екран. Пътниците от първия заден ред също разполагат с два десетинчови дисплея. Те предлагат сърфиране, игра и гледане на телевизия.
И ако децата, често разсипват пуканки на задната седалка, Chrysler Pacifica може да бъде оборудван по желания с прахосмукачка (Stow’N’Vac).
Новият Chrysler Pacifica ще се появи във V6 версия през пролетта на 2016, феновете на хибридно задвижване обаче ще трябва да почакат до втората половина на годината.