Железопътният автобус създава твърде много проблеми на трафика
Китайски инженери по развойна дейност представиха още през 2010 тяхното виждане за транспортно средство, което преминава над задръствания и тапи в пикови моменти на мегаполисите: високото чудовище, което поглъща натоварения трафик между каросерията и релсите на асфалта. През август 2016 автобусът Straddeling приключи първия си рейс. Сега проектът отново е на ход.
Първоначално характеризиран с присмехулното име "автобус, който яде втомобили", пекинската компания Transit Explore Bus без да се впечатлява продължи да работи в това направление с жп-подобната концепцията.
Straddeling Bus: изисква нова мрежа от релси
Със своите 7,8 метра побърканият бус обхваща двулентов път и може да "изпреварва" автомобили с височина до два метра. Така че проблемът с камиони и други товарни автомобили трябва да бъде препрограмиран. Тъй като автобусът е висок 4,5 метра, той се нуждае от допълнително смъкване на настилката, за да може да преминава под ниски мостове.
Освен това автобусът залага на собствена несъвместима с всички съществуващи релсови системи, която силно ограничава неговата гъвкавост в сравнение с автобусите, които той трябва да измести. Китайският производител сравнява Straddeling Bus (преодоляващ, разкрачен) с метрото, като отчита икономия на разходите: Сонг Южу Youzhou , главен ръководител на развойния отдел на Transit Explore Bus, заяви, че разходите за релсовата система на автобуса възлизат само на 16 % от стойността за изграждане на ново метро.
Straddeling Bus вози до 1200 пътници
Китайците изтъкват огромните предимства на Straddeling Bus: Дългото над 60-метра превозно средство ще замени 40 конвенционални автобуса и ще превозва 1200 пътници с 60 км/ч, необезпокояван от градския трафик. Инженерите са заложили на електрическо задвижване. Това задвижване ще пести само в Китай всяка година по 800 000 тона гориво.
Релсовият автобус се провали по време на теста
Като казват, много китайски градове вече са проявили интерес към новия релсов висок автобус. Доскоро автобусът- влак беше представян като малък шоу модел по един вид аутобан –играчка на панаира в Пекин. Сега неговият първи прототип приключи първия си рейс в Кинхуангдао в провинция Хъбей. Всъщност прототипът се движеше без проблеми по специално подготвената 300-метрова писта. Серийното производство на автобуса Straddeling е започнало през юли 2016.
Но все още не е стартирала серийната му употреба. Както съобщават китайските медии, тестовият период е показал твърде много проблеми. Железопътният автобус създава твърде много проблеми на трафика. Той трябва сам да преодолее това, а не да ги задълбочава. Сега тестовите релси ще бъдат демонтирани и автобусът разглобен.