През 2018 стартира изпитателен автопарк с автономно управление и техника на Nvidia и ZF
DHL-Streetscooter е един успешен модел. Е-ванът се продава дори и на други фирми. В процес на разработка са горивни клетки и автономно шофиране. Освен това се тества и вариант с нулеви емисии.
Концернът Deutsche Post DHL планира до края на 2017 да удвои производствения си капацитет на Streetscooter. DHL разработиха електротранспортера съвместно със StreetScooter GmbH и института RWTH в Аахен. В процес на разработка е версията с горивни клетки и 2018 стартира изпитателен автопарк с автономно управление и техника на Nvidia и ZF
Местната флотилия с нулеви емисии Streetscooter досега е финансирана от германското Министерство на околната среда с около 9,5 милиона евро. До края на годината Пощата възнамерява да удвои досегашното производството от 10 000 Streetscooter на 20 000 модела годишно. За тази цел бившият завод Talbot-Bombardierwerk в Аахен ще пусне в експлоатация нов производствен обект в Северен Рейн-Вестфалия. В завода в Дюрен годишно ще се произвеждат 10 000 Streetscooter. В средносрочен план концернът възнамерява да преоборудва своята флотилия на изцяло електрическо задвижване. Понастоящем в експлоатация са 2500 автомобила, до края на 2017 трябва да станат 5000.
Тест с филтър за фини прахови частици
Най-новото при тестовете е разработеният заедно с филтърния специалист Mann + Hummel беземисионен вариант, който не изпуска дори фини прахови частици, тъй като дори автомобилите с електрическо задвижване отделят фин прах от гумите, спирачките и от пътя. Чрез монтирането на филтър за фини прахови частици общият баланс на автомобила е неутрален по отношение на емисиите на частици. Филтърът за фини прахови частици абсорбира цялото количество прахообразни частици, които се образуват вследствие износване на гуми, спирачки и пътни настилки. Филтърният елемент е закачен под пода на автомобила на височината на задната ос и изсмуква чрез вентилатори околния въздух, който след това се пречиства във филтърните елементи.
Филтърните модули са инсталирани първоначално в пет тестови автомобила Streetscooter, които в момента са в експлоатация в немски градски центрове. След успешен тест се предвижда серийно използване на филтъра за фини прахови частици. Тогава Streetscooter ще бъдат първите серийни автомобили, така да се каже, с нулеви емисии.
Изпитателният автопарк с автономно управление стартира през 2018
DHL стартира тестов автопарк Streetscooter, който ще бъде с автономно управление през 2018. Със самоходните електрически микробуси за доставка, трябва да бъде автоматизирана и последната миля от доставката: това спестява пари и време. Блокът за управление на тестовия автопарк има изкуствен интелект (KI), доставчикът ZF го е разработил заедно с Nvidia. Камерите, лидар сензорите (активни оптични системи, използващи за целта лазери) и радарните сензори предоставят данни и изображения, които софтуерът възприема и интерпретира в околността. По този начин автомобилите трябва да паркират самостоятелно и да планират и маршрута си. DHL и ZF представиха прототип в средата на октомври по време на конференцията по развойна дейност Nvidia GTC в Мюнхен.
Версиите на горивни клетки стъпват през 2018
Както съобщи в. Spiegel, наред с версиите на чисто електрическо задвижване ще стъпят и варианти със задвижване на горивни клетки. Това задвижване е разработено в сътрудничество с инженери от Университета за приложни науки в Аахен. Според изпълнителния директор на пощите Юрген Гердс Streetscooter, оборудван със задвижване на горивни клетки, има пробег до 500 километра. Това задвижване ще бъде използвано от пощата на кратки разстояния между метрополните центрове. Още през следващата година логистичният концерн в Бон възнамерява да поръча производството на 500 такива автомобила и да ги пусне на пробен тест.
Освен това дружеството продава на трети лица своите собствени електрически автомобили, които са оптимизирани за работа в пощата и за доставка. Поне половината от тазгодишното годишно производство е предназначено за външни заинтересовани клиенти, между които са преди всичко общини, стратегически партньори и големи флотилии на националните и европейските страни.
Годишното производство на автомобилите StreetScooter се разпределя приблизително равномерно в две части - модели (с обем на товара около 4 куб. м) и Work L (с обем на товара около 8 куб. м). Цените на StreetScooter Work започват от 32 000 евро (за основния вариант WorkPure). По желание StreetScooter GmbH предлага и подходяща инфраструктура за товарене. Следващият, още по-голям транспортер с приблизително 20 куб. м обем на товара (Work XL) и се очаква да влезе в експлоатация в началото на 2018, а след това ще бъде предлаган и на външни клиенти. Електронните велосипеди на StreetScooter (Work S) и E-Trikes (Work M) могат веднага да бъдат закупени от външни клиенти.
Шефът на концерна Post – eCommerce – Parcel и на концерна Deutsche Post DHL Group - Юрген Гердес, заяви по повод Streetscooter, че Streetscooter в момента е най-големият проект за мобилност в Германия. Федералният министър на околната среда Барбара Хендрикс изтъкна предимствата на електрозадвижването при товарните автомобили в градския трафик. " Особено в големите градове, безшумно и беземисионно (чисто) задвижване, това не е само предимство за опазване на климата, околната среда и здравето, но това е и предпоставка за качеството на живот", така Хендрикс се обосновава относно използване на парите на данъкоплатците в проекта. DHL работи съвместно StreetScooter GmbH от 2011 година. Разработеният специално за нуждите на пощенските услуги Streetscooter е в експлоатация от 2013, като през 2014, DHL изцяло погълна StreetScooter GmbH.
Streetscooter доставя пратки с 41 електрически к.с.
Streetscooter Work L беше конструиран и замислен от DHL за използване на къси разстояния в селските райони и малките градове. Всекидневно той трябва да преодолява до 300 спирания и също толкова ускорения, да работи 300 дни в годината и всичко това в един обикновен товарен автомобил с дължина от 4.6 метра, два метра широчина и височина също два метра.
Тежащият 1,5 т модел може да издържи на натоварване от 650 кг. Задвижването се осъществява от един асинхронен двигател с мощност до 30 киловата (около 41 конски сили) и максимален въртящ момент от 130 Нм. Литиево-йонната батерия е с капацитет от 20,6 киловатчаса, с която Streetscooter може измине разстояние от 80 км с максимална скорост от 85 км/ч.