Дружеството продава на трети лица своите собствени електрически автомобили
Концернът Deutsche Post DHL планира до края на 2017 да удвои производствения си капацитет на Streetscooter. Електротранспортерът е малък ван на изцяло електрическо задвижване, който DHL е разработил съвместно с дъщерното дружество на пощата StreetScooter GmbH от Аахен и института RWTH Aachen. В процес на разработка е версията с горивни клетки.
Местната флотилия без емисии Streetscooter досега е финансирана от германското Министерство на околната среда с около 9,5 милиона евро. До края на годината пощата възнамерява да удвои досегашното производство от 10 000 автомобила Streetscooter на 20 000 единици годишно. За тази цел бившият завод Talbot-/Bombardierwerk в Аахен ще пусне в експлоатация нов производствен обект в Северен Рейн-Вестфалия. В средносрочен план концернът възнамерява да преоборудва своята флотилия на изцяло електрическо задвижване. Понастоящем в експлоатация са 2500 автомобила, а през 2017 те трябва да станат 5000.
Версиите на горивни клетки идват през 2018
Както съобщава в. Шпигел, наред с версиите на чисто електрическо задвижване ще стъпят и варианти със задвижване на горивни клетки. Това задвижване е разработено в сътрудничество с инженери от Университета за приложни науки в Аахен. Според изпълнителния директор на пощите Юрген Гердс Streetscooter оборудван със задвижване на горивни клетки ще има пробег до 500 километра. Това задвижване ще намери приложение на кратки разстояния между метрополните центрове. Още през следващата година логистичният концерн в Бон възнамерява да поръча производството на 500 такива автомобила и да ги пусне на пробен тест.
Освен това дружеството продава на трети лица своите собствени електрически автомобили, които са оптимизирани за работа в пощата и за доставка. Поне половината от тазгодишното годишно производство е предназначено за външни заинтересовани клиенти, между които са преди всичко общини, стратегически партньори и големи флотилии на националните и европейските страни.
Годишното производство на StreetScooter автомобилите се разпределя приблизително равномерно в две части - модели (с обем на товара около 4 куб. м) и "Work L" (с обем на товара около 8 куб. м). Цените на StreetScooter Work започват от 32 000 евро (за основния вариант "WorkPure"). По желание StreetScooter GmbH предлага и подходяща инфраструктура за товарене. Следващият, още по-голям транспортер с приблизително 20 куб. м обем на товара ("Work XL") и се очаква да влезе в експлоатация в началото на 2018, а след това ще бъде предлаган и на външни клиенти. Електронните велосипеди на StreetScooter („Work S“) и E-Trikes („Work M“) могат веднага да бъдат закупени от външни клиенти.
Шефът на концерна Post – eCommerce – Parcel на концерна Deutsche Post DHL Group - Юрген Гердес, заяви по повод Streetscooter, че в момента е най-големият проект за мобилност в Германия. Федералният министър на околната среда Барбара Хендрикс изтъкна предимствата на електро задвижването при товарните автомобили в градския трафик. " Особено в големите градове, безшумно и чисто задвижване, това не е само предимство за опазване на климата, околната среда и здравето, но това е и предпоставка за качеството на живот", така Хендрикс се обосновава относно използването на парите на данъкоплатците в проекта. DHL работи съвместно със StreetScooter GmbH от 2011 година. Разработеният специално за нуждите на пощенските услуги Streetscooter се експлоатира от 2013, като през 2014 DHL изцяло погълна StreetScooter GmbH.
Streetscooter доставя с 41 електрически к.с.
Streetscooter беше конструиран и замислен от DHL за използване на къси разстояния в селските райони и малките градове. Всекидневно той трябва да преодолява до 300 спирания и също толкова ускорявания, да работи 300 дни в годината и това всичко в един обикновен товарен автомобил с дължина от 4,6 метра, два метра широчиина и височина също два метра.
Тежащият 1,5-тона модел може да издържи натоварване от 650 кг. Задвижването се осъществява от един асинхронен двигател с мощност до 30 киловата (около 41 конски сили) и максимален въртящ момент от 130 Нм. Литиево-йонната батерия е с капацитет от 20,6 киловатчаса, с която Streetscooter може измине разстояние от 80 км с максимална скорост от 85 км/ч.