Благодарение на намесата на дизайнерите шутинг брейк купето става същински ураган
Всичко е невероятно – големи колела, карбон навсякъде и забележителна мощност. Това звучи като мантра за модерния туниг, с който Novitec ъпдейтва Ferrari GTC4 Lusso. Но програмата за индивидуализиране предлага много повече.
Откакто карбонът се превърна в последния писък при тунинговане на автомобилите, може спокойно да се каже, че времето на невероятните цветни тунинг автомобили е отминало. В този ред на мисли Novitec също изненада с най-новото интензивно обновление на Ferrari GTC4 Lusso. Тунерите от Щетен са обновили изцяло лицето на италианския хеч бек, фланговете и задната част с аеродинамични компоненти, изработени от въглеродни влакна. Отпред, триделен конгломерат от две вложки на спойлер увеличава притискателната сила. Страничните прагове имат забавящ ефект върху въздушния поток между предните и задните арки на калниците.
Но тъй като те моделират италианския болид да изглежда по-наточен и по-ниско долу, това в никакъв случай не носи спокойствие на наблюдателите. Отзад дизайнерите са го дегизирали двойно – спойлер на покрива и заден такъв, на всичко отгоре задният дифузор е отгоре (или по-добре: отдолу). Според Novitec фокусът не е само върху визията, но и в комбинация със стабилност при шофиране. Ето защо тунерът е подложил всички аеродинамични компоненти на шлифовка за гарантиране на по- добри аеродинамични показатели.
Редукция на теглото
Разбира се, драматичната визия няма как да просъществува без съответните галоши. Novitec-Ferrari е стъпил стабилно върху модерни, последен писък ковани джанти с пет двойни спици, които са обути в гуми с размери 255/30 ZR 21 отпред и 315/25 ZR 22 отзад. Както уверяват, джантите са сред най-леките в света от техния калибър, с което допринасят за намаляване на общото тегло, което от своя страна подпомага динамичното шофиране. Като алтернатива, Novitec предлага и триделна джанта от олекотен метал NF7 със същите гуми, чиято външна страна може да бъде поръчана с карбоново покритие. За да може джантите да не се чувстват толкова отдалечено от асфалта, Novitec е смъкнал GTC4 с 35 мм по-близо до пътя чрез спортно окачване.
Най-после стигнахме до същинската част: увеличението на мощността на 3,9-литровия V8-Biturbo. В портфолиото са отбелязани три различни повишения на мощността. Например, там са отбелязани модулите N-Tronic, които посредством с новата настройка Plug-and-Play генерират повече мощност под капака. В най-потентната версия кончетата са с 99 повече и 122 нютон метра допълнително. Резултатът е: 709 к.с. при 7700 об/мин и 882 Нм при 3 250 оборота. Според Novitec Ferrari катапултира само за 3,2 секунди до 100-те километра и не може да се спре до максималните 325 км/ч. Съществува опция - АДЪТ - V8 да стане разпознаваем с музикална настройка на звука от изпускателната система посредством управление на клапаните. Изпускателната система е изработена от материала Inconel (смес от никел и хром), който намира приложение също и във Формула 1. Звучи не само като убийствено самохвалство, но спестява цели единадесет килограма от тези на стандартната изпускателна система.
За да може пилотът да индивидуализира интериора според собствените си изисквания, Novitec предлага козметични промени от кожа –алкантара в почти всеки желан цвят. Така по желание кокпитът може да бъде екстравагантно модерен.