Зад волана на петото поколение на култовия модел на японската марка
В своето пето поред издание моделът Forester, който през годините си извоюва истински култов статус в света на високопроходимите автомобили, стъпва на изцяло нова високотехнологична платформа Subaru Global Platform с изключително високо равнище на пасивна безопасност и разчита на задвижване, съчетаващо традиционния четирицилиндров бензинов боксер с електромотор.
Двулитровият бензинов агрегат с атмосферно пълнене има мощност от 150 к.с. в интервала от 5600 до 6000 об./мин, а максималният въртящ момент от 194 Нм се постига при 4000 об./мин. Електрическият мотор е интегриран в CVT трансмисията с оглед постигане на по-нисък център на тежестта и има мощност 12,3 кВт. Литиево-йонната акумулаторна батерия с капацитет 0,5 кВтч и напрежение 110 волта е разположена заедно със силовата електроника над задния мост в името на доброто разпределение на теглото.
Ако се придържате към умерен и предвидлив стил на каране в града, задвижващият тракт ви се отблагодари с доста приличен разход на гориво. На по-дълги преходи консумацията остава разумна, но отново доста зависи от начина на шофиране. По отношение на динамиката би било честно да кажем, че приоритет за този автомобил е да превози водача и пасажерите от една точка до друга максимално сигурно и ефективно, без да показва сериозен уклон към спортните изпълнения.
От Subaru са останали верни на себе си и не са правили никакви компромиси по отношение на системата за задвижване на четирите колела. Forester e-BOXER разполага с технология за двойно предаване, работеща на основата на многодисков съединител, като водачът има избор от различни режими на работа в зависимост от условията. Адаптивното кормилно управление и ходовата част оставят типичното за марката усещане за прецизна водимост и безупречна стабилност.
Разбира се, новото издание на модела разполага и с вече познатата система EyeSight, чиято най-нова версия V3 включва внушителен брой електронни помощници.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков