Точно преди две години в Токио Subaru представи прототипа Exiga. Седеместният миниван е на пазара от 2008 г., но за 41-ото издание на японското изложение подразделението STI е подготвило специална версия на модела.
Exiga 2.0GT може да се похвали с нови преден спойлер, пружини, торсионна греда, стабилизираща щанга, спортна изпускателна система и 17-цолови олекотени колела, като всички са дело на Subaru Tecnica International. В интериора впечатление правят тапицериите от естествена кожа и алкантара, които следват стилистиката на хечбека Impreza STI. Спортният волан е на MOMO, а върху старт/стоп бутона и лоста за смяна на предавките се откроява логото STI.
Под капака на семейния спортист ще работи двулитровият боксер с принудително пълнене и максимална мощност от 221 к. с. Скоростната кутия е петстепенна автоматична.
Серията Exiga 2.0GT ще бъде ограничена на 300 бройки, като цената за японския пазар е 3 591 000 йени (26 293 евро).
В Токио Subaru представи още прототипа Hybrid Tourer (във видеофайла), за който ви информирахме по-рано този месец и Impreza WRX STI CARBON. Спортният модел е базиран на A-Line модификацията, като основните промени спрямо нея са карбоновият покрив и ревизираният интериор.
Impreza WRX STI CARBON предлага 308 к. с. и 422 Нм максимален въртящ момент от двулитровия боксер, който за съжаление е куплиран с петстепенна автоматична скоростна кутия. Обяснението на японците за това странно решение е търсенето на по-високи нива на комфорт.