Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Subaru Forester e-BOXER: Модерна класика

03.02.2020 13:25

Време е да ви запознаем с изключително интересния модел Forester e-BOXER

Subaru прибавя към своя легендарен боксерен двигател допълнителен електромотор.

Електрификацията е една от водещите теми за автомобилната индустрия и Subaru няма как да остане встрани от тази тенденция. Новият Forester е пето поред поколение на култовия автомобил, съчетаващ качествата на комби, кросоувър и SUV. Как се държи на пътя дългоочаквания Forester e-BOXER?

Самото име e-BOXER говори достатъчно красноречиво за факта, че от Subaru нямат никакво намерение да се отказват от боксерния двигател – един от факторите, превръщащи японската марка в нещо толкова специално за многобройните си почитатели по света. Двулитровият четирицилиндров мотор е основно преработен (според Subaru около 80 процента от компонентите му са разработени изцяло наново) и генерира мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент 194 нютонметра. Електрическият двигател от своя страна генерира 16,7 конски сили и 66 нютонметра и за постигане на възможно най-добра ефективност е интегриран директно в трансмисията Lineartronic.

Нещо повече от мек хибрид

Subaru определя новото си задвижване като мек хибрид, но обективно погледнато по този начин малко подценява същността на технологията. Казваме това, защото за разлика от класическите меки хибриди със стартер-генератор, E-BOXER е в състояние да изминава кратки отсечки изцяло на ток, подобно на пълните хибриди със самозарядна технология. Литиево-йонната акумулаторна батерия съхранява енергия, която е достатъчна за изминаването на до 1,6 километра. Самата батерия е изключително компактна и е монтирана над задния мост.

Позната външност, по-модерен интериор

Външно новият Forester изглежда близък до предшественика си, но това не бива да заблуждава никого – технически погледнато автомобилът наистина е напълно нов. Характерният силует е съхранен, но пропорциите са се променили в известна степен – автомобилът е станал малко по-дълъг и малко по-широк. Вътре откриваме типичното за Subaru солидно изпълнение, както и модерна инфо-развлекателна система, която може да се свързва със смартфони, поддържащи операционна система Apple или Android. Любопитна е функцията за разпознаване на лица, която може да запаметява до петима потребители. Благодарение на нея различни функции като например позицията на седалката на водача и любимата радиостанция се настройват автоматично, щом технологията разпознае водача. Вътрешният обем е леко увеличен спрямо предшественика, а практичността е спечелила от по-големия заден капак и облекчения достъп до задните места благодарение на по-големите врати.

Впечатляващо задвижване

Типично за хибрид, при стартиране Forester най-често остава съвсем безмълвен. При наличие на достатъчно заряд в акумулаторната батерия, при внимателно боравене с педала на газта е възможно да се движите с до 40 км/ч без да се налага включването на двулитровия агрегат. Специално при маневриране и шофиране с ниска скорост акустичният комфорт е изключително приятен. Още по-интересно е да се проследи как новото хибридно задвижване действа като своеобразно турбо – тягата е значително по-мощна, отколкото при досегашния модел. Хибридното задвижване се доказва като сериозен помощник и в пресечен терен, тъй като осигурява на Forester допълнителна теглителна сила при ниските обороти и му помага по-лесно да се измъква от сложни ситуации, без при това да се налага ДВГ да развива високи обороти. Иначе на асфалт Forester е типичен представител на марката Subaru – автомобилът запазва стоическо спокойствие дори при настилка с неблагоприятно сцепление или при проява на прекомерно спортни амбиции от страна на водача.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Forester E-BOXER не само е още по-високотехнологичен от своя предшественик, но и се усеща значително по-пъргав в реални условия. Пътното поведение е неутрално и изключително сигурно върху всякаква настилка. Разходът на гориво спрямо досегашния модел е намален с над десет процента.

Текст: Торстен Зайбт
Снимки: Subaru

Коментари
comments powered by Disqus