Става най-скъпият в гамата на модела: стартира от 3 289 000 йени (26 500 евро)
Петото поколение на Subaru Forester (SK) от две години се предлага само с бензинов атмосферен двигател и хибридна система. Тъй като "четвъртият" кросоувър (SJ) се предлагаше с 2,0 турбо двигател (FA20F), клиентите на новия Forester копнеят за турбокомпресор. В Япония проблемът е решен - пускат в продажба най-добрия Forester Sport с боксеров четирицилиндров турбо агрегат 1,8 (CB18) от Levorg, генериращ 177 к.с., 300 Нм в комбинация с вариатор Lineartronic със задвижване на всички колела.
Очаква се турбокомпресорният Forester Sport (на снимката) да стане най-скъпият: стартира от 3 289 000 йени (26 500 евро), докато базовата версия Touring струва от 2 915 000 йени(23 500 евро).
Ако извън спортният Forester се откроява с с оформлението (например черна решетка и капаци за фаровете за мъгла), то вътре няма нищо специално - просто максимално оборудване.
Forester Sport се превръща в най-мощния Forester в Япония, тъй като се противопоставя на умерения хибриден e-Boxer с 2,0 boxer (FB20D, 145 к.с., 188 Нм) и електрически мотор (13.6 к.с., 65 Нм). Друго нещо е в САЩ и Русия, където моделът има атмосферен 2,5 (FB25, 184-185 к.с., 239 Нм).