Subaru публикува първите официални визуализации и технически характеристики на Hybrid Tourer Concept. Хибридът ще дебютира на автомобилния салон в Токио следващия месец.
Subaru Hybrid Tourer Concept не изневерява на традициите що се касае до двигателя с вътрешно горене и двойното предаване, тъй като японците отново залагат на двулитровия боксер и патентованата система Symmetrical AWD. В случая обаче те са комбинирани с два електромотора, като този за предната ос има максимална мощност от 10 кВт, а този на задната – 20 кВт.
При движение с бавна скорост и при маневри за паркиране, когато ефективността на двигателя с вътрешно горене е малка, функционира единствено електромоторът на задната ос. При стандартен режим на шофиране работи предимно двулитровият боксер, като системата за двойно предаване осигурява отличното пътно поведение. Ако имате нужда от по-бързо ускорение, в помощ на двигателя с вътрешно горене влиза 20-киловатовият мотор отзад. Този отпред функционира предимно като генератор, но при изкачване подпомага водещия бензинов агрегат.
Двата електромотора са комбинирани с литиево-йонна батерия, за която обаче все още няма официална информация. Системата за регенериране на енергията при спиране, старт/стоп функцията и новата безстепенна автоматична трансмисия Lineartronic допълват силовия тракт на Subaru Hybrid Tourer Concept .
В концептуалния модел за първи път намира приложение и новата система за активна безопасност EyeSight. Тя използва уникална стерео технология (вероятно става дума за две или повече камери, които позволяват формирането на триизмерен модел), която предупреждава за евентуалните опасности на пътя, като същевременно дава информация за сляпото петно.
Екстериорът на Subaru Hybrid Tourer Concept е не по-малко впечатляващ от високотехнологичните решения, скрити под него. Запазена е класическа форма на спортен хечбек с пет врати, но в случая те са само две и се отварят нагоре. Впечатление правят също големите остъклени пространства.
Салонът е четириместен, като пътниците на задния ред ще се радват на абсолютно плосък под. Таблото отпред ще може да се мести нагоре и надолу в зависимост от предпочитанията на водача, а челното стъкло използва специална технология, която намалява умората на очите.
В Токио ще дебютират още плъгин хибридът Stella, Impreza WRX STI CARBON и Exiga 2.0GT.