Subaru Tecnica International представи новия Subaru Impreza R205. Част от компонентите на модела са тествани през миналата година в „24-те часа на Нюрбургринг“.
R205 е базиран на Impreza WRX STI и включва серия от промени по механиката и външния й вид. Японците са инвестирали най-много усилия върху оптимизацията на поведението, което е и причината заводският модел да получи нови STI амортисьори, пружини, разпъваща щанга, усилващи елементи за предното окачване и нова стабилизираща щанга.
Направените промени по окачването в комбинация с 18-цоловите алуминиеви колела (гумите са Bridgestone POTENZA RE070 245/40R18) гарантират отлично поведение при по-агресивен и динамичен стил на шофиране при нормални условия, както и на писта.
Двулитровият боксер на R205 генерира 320 к. с. и 431 Нм благодарение на модифицирания турбокомпресор с търкалящи се лагери за оста на турбината, препрограмирания електронен блок за управление на двигателя и спортното ауспухово гърне. За да отговори на новите изисквания, заложени под капака на R205, STI оборудва модела със спирачна система на Brembo с шестбутални апарати отпред и четирибутални за задните колела.
Характерните отличителни белези на R205 са черната радиаторна решетка, новият спойлер за предната броня, задното крило, спойлерът зад дифузора и STI плакетите. В интериора впечатление правят новите прагове и табелата със серийния номер на модела, чието производство ще бъде ограничено на 400 бройки.
Impreza R205 вече е в продажба, като стартовата цена е 4 510 000 йени (33 825 евро).