Скъсване с традицията и изцяло нов външен вид смята да наложи японската компания Subaru върху добре познатия модел Impreza.
Subaru вероятно ще се откаже от стратегията за продължително усъвършенстване на един и същ автомобил, прилагана от Mitsubishi при модела Evo/Lancer. Японският производител смята да изненада почитателите на спортните автомобили с представянето на изцяло нова Impreza по време на априлското изложение в Ню Йорк. Subaru ще предложи нов хечбек с пет врати, както и седан, които ще бъдат базирани върху концептуалния автомобил B5 TPH, който беше представен на последното Tokyo Auto Show.
Новият хечбек ще разполага с два двигателя от познатия боксеров тип със срещулежащи цилиндри и капацитет съответно 1.5 и 2.0 литра. Задвижването ще е на четирите колела и ще се осъществява през познатата симетрична AWD система. За да бъде гарантиран успеха на модела в Европа, Subaru възнамерява да пусне и нова гама от двигатели, този път турбодизелови, чиято премиера ще съвпадне с тази на новата Impreza. Дизелите най-вероятно ще са два: 2.0-литров четицилиндров боксер и 3.0-литров шестцилиндров. Първите модели, които ще се сдобият с новите дизелови агрегати обаче ще бъдат познатите Legacy и Outback.
Почитателите на бързите коли вероятно ще останат разочаровани от новината, че Subaru смята да сложи край на гамата WRX, насочвайки се изцяло към потентната линия STi. Според английското издание Autocar компанията не смята да запази WRX като евтина алтернатива, а вместо това STi ще бъде предлаган и в "олекотена" версия, която ще запълни бюджетната ценова ниша. Тази новина обаче звучи не съвсем правдоподобно, тъй като линията WRX е световно известна и благодарение на спортните си качествата и невисоката цена си е спечелила многобройни фенове. Така отпадането на модела най-вероятно би било грешка, прогнозират маркетинговите специалисти.