Subaru представи четвъртата генерация на Impreza по време на автосалона в Ню Йорк. Продажбите на модела трябва да стартират тази есен.
Новата Impreza е дълга 4414 мм (при хечбека), което е само с милиметър по-малко спрямо предходната версия. Широчината е запазена, но височината е 1463 мм вместо 1475 мм. Въпреки че размерите на каросерията на двата автомобила са почти идентични, междуосието е увеличено от 2621 мм на 2644 мм, което според официалното съобщение на Subaru гарантира „по-просторен интериор при същия въглероден отпечатък спрямо предишния модел.“
Що се отнася до дизайна на четвъртата генерация, вече неведнъж сме споделяли мнението си относно посоката, в която Impreza се развива. В случая обаче няма как да не отбележим множеството заимствани от новия Legacy елементи като разсечената на две радиаторна решетка и изтеглените назад светлини. Друга характерна черта е по-скосеното челно стъкло, което е и причината предната колона да бъде изместена с 20 см напред.
Любопитно е и това, което се случва под капака. За пазара във Великобритания Impreza ще получи новия 1,6-литров боксер (за съжаление динамичните характеристики не са упоменати), комбиниран с петстепенна механична или безстепенна скоростна кутия. При по-високите нива на оборудване CVT трансмисията ще симулира шестстепенна секвенциалнa, като „предавките“ ще се сменят от планки на волана. Американската спецификация ще получи двулитровия атмосферен боксер, който замества предишния 2,5-литров мотор и гарантира с 30% по-добра ефективност.
Четвъртото поколение на Impreza ще се предлага стандартно с двойно предаване, но в два различни варианта. Моделите, оборудвани с петстепенната механична трансмисия, ще разчитат на Continuous AWD системата с вискодиференциал, която разпределя въртящия момент по равно между двете оси и при загуба на сцепление при едната го предава към противоположната. Active Torque Split AWD пък ще бъде стандартна за моделите с безстепенната трансмисия. Subaru Vehicle Dynamics Control системата влиза в базовото оборудване на всички модели, както и ABS, електронната програма за стабилност и за разпередляне на спирачното усилие.
Промени по Subaru Impreza WRX STI няма да има.
tctc
при първия бегъл поглед неможах да разбера каква е марката в следващата секунда си помислих че е шевролет абе общо взето на нищо не прилича безличен дизайн от 2.5 на 2 литра 30 процента подобра ефективност браво то обема е намален с толкоз голямо постижение ама едва ли да си е запазил динамиката издишат японците.
Анонимен
Пускат го нарочно преди Великден, когато хората са по позитивни и може би няма да коментират дизайна. Предлагам след празниците дизайнера на колата да бъде уволнен.