Компанията-производител на автомобили, носещи марката Subaru, Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) оповести пазарния старт на новото Subaru Impreza WRX STi в Япония.
Дебютът на третата Impreza WRX STi е белязан от пълно обновяване на дизайна, силовото предаване и ходовата част на автомобила. Усъвършенстваната симетрична система за двойно задвижване и хоризонтално разположеният боксерен двигател превръщат STI в иновативен спортен автомобил, който въплъщава съчетание от удоволствие от шофирането и пълен контрол.
Петвратият модел притежава не само хармонична комбинация от мощен задвижващ агрегат и стегнато окачване, но и различни механизми, оптимизиращи поведението му на пътя. Снабдените с няколко режима на функциониране системи Driver's Control Center Differential (DCCD), Vehicle Dynamics Control (VDC), както и Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC 3) си поставят за цел постигането на максимално удовлетворение у водача на превозното средство.
Дизайнът на Impreza WRX STi е спорна тема, която феновете на досегашните поколения на модела усилено обсъждат. Според мнозинството от тях, автомобилът изглежда твърде тривиален за своя "неумолим" характер, а формите му се възприемат като твърде мекушави и незапомнящи се.
Моделът STi бе очакван с огромно нетърпение в средите на рали-спорта, тъй като хомологационната му дата е фиксирана за 1 януари 2008 година. Това означава, че още в началото на сезон 2008 ще имаме нов представител в клас N4. Получилият кодово название N13 автомобил е революция спрямо предходната модификация N12, което е и предпоставка за сериозни очаквания към рали-боеца. Дали те ще бъдат оправдани обаче, ще можем да видим едва след като конкурентният Mitsubishi Lancer Evo X получи хомологация, което по всяка вероятност ще се случи в средата на следващата година.