През втората половина на сезона Subaru ще гони първа победа с новия Impreza WRC2008. Пилотите на отбора Петер Солберг и Крис Аткинсън ще имат възможност да карат на пълна газ, след като дебютната фаза от развитието на новия автомобил в състезателни условия приключи.
Управителният директор на Subaru WRT Ричард Тайлър разкри, че отборът е карал в Гърция и Турция с настройки, които предполагат висока надеждност, за да натрупат максимален километраж преди втората половина на сезона. От рали „Финландия” нататък обаче ключовият елемент става скоростта.„Бяхме длъжни да завършим „Гърция” и „Турция”. Имахме нужда от този километраж, за да сме наясно с какъв потенциал разполагаме. Изпълнихме тази задача, сега искаме да видим автомобила в реални състезателни условия. Тествахме при настройки за чиста скорост във Финландия тази седмица и резултатите са много обнадеждаващи”, коментира Тайлър.
Развитието на Impreza WRC2008 продължава с оптимизация на теглото – намаляване на общото и по-добро разпределение между двете оси, и с корекции по аеродинамичния пакет. „Говорейки за теглото и нивата на защита относно евентуални дефекти, щяхте да сте разберете какво имам предвид, ако бяхме свалили предпазната броня отдолу. Обърнете внимание и колко високо бе настроено окачването на колата за последните две състезания. Това ще се промени за следващите стартове. Ще премахнем някои от защитите, за да осигурим на нашите пилоти нужната скорост. Това бяха и първоначалните ни планове.”
Аткинсън отговаряше за Subaru Impreza WRC2008 в неделя и понеделник, а Солберг седна зад волана вчера, за да завърши тестовата програма на отбора днес. „На този етап подготовката върви наистина добре”, допълва Тайлър. „Оттук нататък единствената ни цел са подиумите и победите. Искаме да видим как нашите пилоти печелят етапи. С повишаването на скоростта е логично и рискът да става по-голям, но нека видим първо на какво е способен автомобилът. Искаме да знаем къде се позиционираме спрямо конкуренцията.”
Тайлър признава, че както на рали „Финландия” (31 юли – 3 август), така и в останалите стартове от календара конкуренцията ще бъде безмилостна. „Всяко състезание ще бъде изключително оспорвано. Това, върху което трябва да се фокусираме, е да сме по-бързи от конкурентите и да ги побеждаваме като скорост или да сме на позиция, от която да атакуваме първото място при положение, че водачите сгрешат или спукат гума например. Първо обаче трябва да видим дали разполагаме с нужната скорост, за да се движим първи по отсечките.”
Тайлър отрече слуховете, че Марко Мартин може да стартира на рали „Южна Естония” като последен етап от подготовката за рали „Финландия”. „Малко вероятно е. Бих казал, че на 90% е сигурно, че няма да стартира.”
Последната победа на Subaru в Световния рали шампионат е на рали „Великобритания” 2005, когато загина навигаторът на Марко Мартин – Майкъл Парк. Водачът в надпреварата Себастиен Льоб нарочно влезе в последната контрола по-рано от предвиденото, получи две минути наказание и за победител бе обявен вторият Петер Солберг.
Междувременно управителният директор на Subaru WRT допълни, че британският пилот Гай Уилкс ще получи заводски подготвен Impreza WRC2008 за следващия сезон, ако събере нужния бюджет.
„Говорим от доста време насам с Гай”, обяснява Тайлър. „Позицията ни е абсолютно категорична. Пилотското място в Subaru WRT не може да се купи просто така, но ако интерес към него имат състезатели, които могат да изведат отбора в челото, винаги са добре дошли. Гай е един от тях. Ще сме много радостни, ако можем да го приветстваме в отбора догодина.”
На последното състезание за миналия сезон – рали „Ирландия”, Уилкс участва с частен Subaru Impreza WRC и завърши на престижната шеста позиция.