Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Subaru Outback: Солиден характер

14.01.2022 09:01

Среща с новото издание на една от класиките в гамата на Subaru

Марката Subaru е сред онези имена в автомобилната индустрия, които нямат нужда от представяне. Боксерните двигатели, двойното предаване, издръжливостта и проходимостта на автомобилите на тази японска марка отдавна са се сдобили с култов статус и почти митичен характер. И тъй като традициите са нещо безкрайно важно за Империята на изгряващото слънце като цяло и за компанията Subaru в частност, моделите на марката и до днес следват една обща философия, доразвивана и усъвършенствана с десетилетия.

Да вземем за пример Outback: моделът увеличен просвет кръстосва пътищата на планетата вече повече от четвърт век – това е доста време, а способностите на автомобила отдавна са го превърнали в своеобразна класика сред семейните комбита. Новото издание на модела дебютира през тази година и макар като външни размери да остава близко до своя предшественик, като техника то е напълно ново. Базиран върху конструктивната платформа Subaru Global Platform, включваща по-голям дял на високоякостните стомани и нова конструктивна архитектура, новият Outback притежава увеличена със 70% устойчивост на усукване и със 100% предна и странична устойчивост на натиск спрямо предшественика си. Подобно на новия Forester, тук също имаме частична електрификация на задвижващия тракт – 2,5-литровият бензинов боксер с атмосферно пълнене, мощност 169 конски сили и максимален въртящ момент от 252 нютонметра при 3800 оборота в минута се подпомага от малък електромотор със 17 к.с. Задвижването на Outback включва и CVT трансмисия Lineartronic с увеличен диапазон на предавателни числа от 8,1:1 и осем виртуални предавки, в случай че водачът реши да превключва ръчно. Едва ли има нужда изобщо да споменаваме, но все пак – симетричното двойно предаване е част от серийното оборудване на модела.

Функционалността и безопасността преди всичко

Тежащият 1646 кг и дълъг 4,87 метра Outback има характера на солиден семеен приятел, на когото може да се разчита винаги и за всичко. Той е изключително просторен отвътре, има голям багажник (вместимостта му при сгъване на задните седалки достига до 1822 литра, което е повече от Passat Variant, а дължината на товарния отсек е близо два метра), както и множество места за предмети в интериора. Наред с това моделът може да тегли прикачен товар с тегло до два тона, а допустимата маса на товара върху покрива е сто килограма.

Самото интериорно обзавеждане е функционално и уютно, качеството на сглобката е извънредно педантично, управлението на функциите почти не изисква време за привикване – за всички важни и често използвани неща има прегледно надписани и ергономично разположени традиционни бутони и регулатори, а големият вертикален сензорен екран позволява лесна и удобна работа с менютата и не отвлича твърде много вниманието на водача. Без значение от нивото на екипировка, моделът се предлага стандартно с гамата от системи за асистенция на водача EyeSight, която предлага едно от най-богатите оборудвания за безопасност на пазара. Камера идентифицира погледа ви и по определен алгоритъм следи вашето състояние, предупреждавайки ви своевремено, когато отклонявате вниманието си от управлението на автомобила.

Ходовата част и кормилното управление са настроени с постигането на оптимален комфорт и безкомпромисна безопасност – Outback не е автомобил, за който спортните амбиции са приоритет. Благодарение на системата за постоянно задвижване на четирите колела, късите надвеси и просвета от 213 милиметра, поведението извън пътя не само е съпоставимо със SUV автомобилите, но и значително превъзхожда голяма част от тях. На асфалт Outback демонстрира далекоизночно стоическо стокойствие – автомобилът се управлява с лекота, а стойката му на пътя е солидна и непоклатимо стабилна.
Не е изненада, че задвижващият тракт предразполага повече към лишено от стрес и резки движения придвижване, отколкото към безмилостно настъпване на газта – тандемът от атмосферния боксер и CVT трансмисията работи култивирано и хармонично, без резки пикове или падове на тягата. Всъщност по някакъв особен начин тази уравновесеност приляга много добре на цялостното усещане за хармония, която създава Outback. Веднъж приспособил се към характера на този масивен и сигурен круизър, човек все повече и повече оценява неговия непреходен характер.  

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Subaru

Коментари
comments powered by Disqus