Състезателният автомобил постави нов рекорд по опасните отсечки
Subaru of America е конструирала заедно със специалиста Prodrive едно успешно WRX STI, специално за остров Ман TT. С нова аеродинамика, ново окачване, подсилено шаси и удвоена мощност, състезателният автомобил постави нов рекорд по опасните отсечки.
Рекордът е 19 минути и 26 секунди и средна скорост от 116.47 мили/ч /съответно (187,44 км/ч), който рали пилотът Марк Хигинс защити през юни 2014 с леко модифицираното Subaru WRX STI, модел 2015. Две години по-късно Subaru реши да счупи рекорда на остров Ман TT. Отново с Хигинс зад волана. Но този път със специалния WRX STI състезателен автомобил. За това малко по-късно.
Състезателният WRX STI със скорост от 290 км/ч
Първо, радостната новина за Subaru. Опитът за рекорд беше успешен. Хигинс прелетя със състезателния автомобил по трасето с дължина 60,725 км за 17,35 минути. Това съответства на средна скорост от 207,17 км/ч, разбира се, възможна за мотоциклети и като се има предвид, че трасето на остров Ман ТТ е категоризирано като изключително опасно.
За рекордния пробег, по поръчка на Subaru of America, Prodrive е модифицирал WRX STI с ляво управление. Специалистът от английския Банбъри замени 2,5-литровия четирицилиндров двигател с 2,0-литров в автомобила с четири врати. Блокът на двигателя и главата на цилиндрите си остават като серийните. За сметка на това обаче Prodrive е изковал нов колянов вал, бутала, пръстени и разпределителни валове. Турбокомпресорът от Garrett дава на четирицилиндровия истински тласък и повишава мощността до 600 к.с. и 800 Нм въртящ момент. По информация на Subaru по време на рекордния рунд автомобилът е разполагал с около 550 к.с., при което е вдигнал и най-високата температура.
Мощността се предава посредством полуавтоматична секвенциална шестстепенна скоростна кутия от Xtrac. Централният диференциал я разпределя между двете оси, на които има диференциали с ограничено приплъзване, които са предназначени да осигурят максимално сцепление на всяко колело. Максималната скорост е определена на 290 км/ч. Теглото е редуцирано от около 1500 до към 1175 кг. Prodrive изхвърли задната седалка, където за по-голяма безопасност монтира стоманена клетка. Специалистът е подсилил шасито най-вече в точките за закрепване на задвижващия агрегат и окачването. Калниците са разширени, за да могат да поберат в състезателните гуми Dunlop (245/18).
Аеродинамичният пакет се състои от анти крило и преден сплитер. За специалния курс Prodrive е модифицирал шасито с четири регулируеми амортисьора, дело на Rallyesport.