Това ще бъде най-скъпият сериен автомобил в историята на Поднебесната империя
През септември 2019 г. светът видя първите произведения на Джайлс Тейлър като главен дизайнер на концерна FAW. По време на автомобилното изложение във Франкфурт дъщерната марка представи два концепцта - хибридния суперавтомобил Hongqi S9 и електрическия кросоувър Hongqi E115. Не се съмнявахме в бъдещето на високопрохидимия автомобил: SUV-ът вече получи серийното име E-HS9, а продажбите му са насрочени за септември 2020 г. Перспективите за хиперавтомобилаS9 все още не са коментирани официално, въпреки че, според CarNewsChina, пред хибридния S9 на FAW е дадена зелена светлина. И това ще бъде най-скъпият сериен китайски автомобил в историята.
Концептуалният Hongqi S9 е хиперавтомобил със задно задвижване, с усилена структура от въглеродни влакна и външни панели на каросерията и вратите с повдигащи се врати, изработени също от карбон . Между другото, дори 20-цоловите джанти са направени от въглеродни влакна.
Най-вероятно в салона вместо щурвал ще се появи традиционен волан, а в останалата част е напълно сериен интериор. Довършителни материали - кожа, изкуствен велур и въглеродни влакна.
Има и новини за седана Hongqi H9. Продажбите му започнаха в Китай с два турбо двигателя по избор - 2.0 (252 к.с., 380 Нм) и V6 3.0 (272 к.с., 400 Нм). Цените варират от 309 800 до 539 800 юана (45 120 долара - 78 630 долара). За сравнение, в Китай BMW 730Li струва 828 000 юана (120 600 долара).
Производството на хибридното купе ще започне през 2021 г., а цената на всеки екземпляр ще бъде 10 милиона юана, което съответства на 1,45 млн. долара . Все още няма информация за характеристиките на серийния автомобил , но можем да разчитаме на данните от концепта. Миналата есен китайците обявиха, че зад седалките е монтиран турбо двигател V8, който работи съвместно с електромотор. Сумарната мощност достига 1400 к.с., ускоряването 100 км/ч отнема 1,9 сек , а максималната скорост е 400 км/ч. Но нещо подсказва, че реалността ще бъде малко по-прозаична.