Suzuki Motor – един от най-успешните японски производители на компактни автомобили, очаква продажбите на компанията в световен мащаб да се увеличат със 7% през 2008 г.
Тази прогноза се базира на засиленото търсене от страна на развиващите се пазари като Индия и Китай.
Японската компания, която посредством своя джойнт венчър Maruti Suzuki притежава над 50% от индийския пазар, отбелязва ръст на продажбите през 2007 г. до 2.55 милиона, дължащ се на повишеното търсене на енергийно ефективните компактни автомобили.
Изпълнителният директор на компанията Осаму Сузуки обяви, че въпреки проблемите на световните пазари, дължащи се на слабата американска икономика и високите цени на петрола, очаква търсенето на развиващите се пазари да надделее над бавния темп на продажбите.
Силната позиция, която Suzuki поддържа на тези пазари, се дължи на сегмента на компактните автомобили с работен обем на двигателя 660 куб. см. или по-малък. В същото време енергийно ефективните машини стават все по-популярни в самата Япония.
Компанията очаква продажбите в чужбина да отбележат ръст от 10% през 2008 г. (при 11,5% през 20007 г. )
В сегмента на мотоциклетите също се очаква ръст с 11% през 2008 г. до 3.6 милиона (при 12% ръст през 2007 г.)
Maruti Suzuki е с най-висок дял на автомобилния пазар в Индия, като през миналата година в него са инвестирани 1.8 милиона долара. Сериозен натиск върху японците се очаква да окаже и анонсираният на 10 януари тази година нискобюджетен автомобил на индийската компания Тata Motors – Nano.