Босът на Suzuki Нобухиро Таджима приветства решението на ФИА да „освободи” техническите регулации за производителите в Световния рали шампионат в първата им година.
В сряда Световният съвет заседава в Париж относно бъдещето на WRC-автомобилите. Успоредно с решението модифицирани Super 2000 да заменят настоящите представители в клас А8, ФИА прие предложението в първата си година производителите да се ползват със специални облекчения.Регулациите относно броя двигатели и резервни части, които производителят може да използва в рамките на един сезон, няма да важат с пълна сила за фирмените отбори в първата им година. На два допълнителни агрегата ще могат да разчитат производителите дебютанти, но при положение че отправят официално запитване към ФИА. По отношение на резервните части също има облекчения.
Босът на Suzuki World Rally Team Нобухиро Таджима критикува преди време техническия правилник заради строгите изисквания, на които трябва да се подчиняват производителите. Според 57-годишния японец повторната употреба на някои от компонентите затруднява работата по автомобила в началната фаза на развойната дейност. Ревизията, която ФИА направи тази седмица, е безспорно предимство за дебютанта Suzuki и Таджима оценява този факт.
„Много сме щастливи, тъй като те (ФИА) се вслушаха в мнението на новия производител в сериите”, коментира босът на Suzuki WRT. “Идеалните условия са да имаме пълна свобода, но регулациите са неизменна част от състезанията и ние нямаме желание да ги нарушаваме. Ще ги следваме точно както всички други отбори – това е моторният спорт. Но решението да бъдат модифицирани леко в полза на новаците е много добра новина, тъй като ще ни помогне в развойната дейност. От изключително значение е за всеки нов отбор. Сигурен съм, че това е един от начините в шампионата да се включат повече производители.”