По-рано Nissan и Toyota прекратиха продажбите на дизелови модели на Стария континент
Марките Suzuki и Mitsubishi решиха да се откажат от дизеловите двигатели в европейските си модели В случая с Mitsubishi промяната вече засегна Великобритания и Германия и вероятно ще се разпространи в други страни. В Suzuki дизеловите версии през миналата година представляват само 10% от европейските продажби, а при Mitsubishi два пъти повече.
По-рано Nissan и Toyota обявиха поетапно (в зависимост от конкретния модел) прекратяване на продажбите на такива модификации на Стария континент. От японците в този регион само Mazda и Honda все още поддържат дизеловите двигатели.
Японците започнаха "елиминирането" на дизеловите двигатели още по-рано, като някои модели като компактния кросоувър Suzuki Vitara. До лятното му обновяване той имаше в двигателната гама 1,6 DDiS, а сега само бензинови (1,0 л и 1,4 л).
Промененият пикап Mitsubishi L200 (Triton) ще дебютира на 9 ноември. В Европа досегашният модел има само дизелов агрегат с работен обем 2,4 л, въпреки че на някои пазари има и бензинови агрегати със същата кубатура. Предполага се, че японците ще направят изключение за L200 в Европа и ще оставят дизеловия двигател, само че модернизиран.
С нарастващите изисквания за отработените газове запазването на дизела в играта става все по-трудно, междувременно търсенето му в Европа пада. Производителите имат малък избор: или да въведат нови поколения двигатели с вътрешно горене, с по-сложни системи за пречистване на отработени газове, което означава по-скъпи (да споменем най-новия двигател на Mercedes вече с двоен селективен неутрализатор на азотни оксиди), или просто да се откажат от дизеловото гориво. Наскоро компанията Porsche реши да отстрани напълно дизеловите двигатели, а Volvo по-рано направи същото.