Suzuki Ignis е в състояние да преобърне представата ви за малките автомобили
В ролята си на автомобилен производител, японският производител Suzuki никога не е претендирал да бъде най-добър от най-добрите. Вместо това компанията се старае да дава на клиентите си нещо като квинтесенция на японското инженерно мислене. Което, казано съвсем кратко и ясно, означава, че продуктите на фирмата предлагат повече, отколкото обещават, извличат максимум функционалност от минимум полезен обем, вършат работата си по най-педантичния възможен начин и са в общи линии неразрушими. При това срещу напълно постижими цени.
При новото издание на модела Ignis, марката Suzuki е заложила именно на тази своя философия, като е съчетала компетентността си в двете най-силни за компанията области - малките градски коли и всъдеходите. Резултатът е мъник с тегло 900 килограма и съвсем скромни външни размери, който обаче в много отношения е в състояние да засенчи далеч по-скъпи, големи и класни автомобили.
Скромно, но ефективно задвижване
Ниското тегло е една от причините японските инженери за момента да се придържат към един-единствен задвижващ агрегат, който е без принудително пълнене. 1,2-литровият бензинов мотор генерира 90 к.с. и 120 нютонметра. Агрегатът набира обороти с лекота, има приятно тих тембър дори при на магистрала и се справя учудващо добре с ускоряването на лекия Ignis - специално версията мек хибрид, която е лишено от допълнителното тегло на системата за задвижване на четирите колела и разполага само с предно предаване се усеща доста пъргава, особено в градски условия. Освен това средният разход на гориво при смесен цикъл на шофиране, включващ градско, извънградско и близо 200 км магистрално шофиране по време на теста отчете точно 5,3 литра на сто километра - нека не забравяме факта, че става дума за бензинов автомобил!
Пътното поведение е впечатляващо дори и без присъствието на двойно задвижване - Ignis се накланя съвсем слабо в завоите, остава стабилен при висока скорост и при рязка смяна на посоката на движение и изобщо се държи в пъти по-зряло, отколкото предполагат както размерите му, така и ценовата му категория. Същото се отнася и за комфорта при пътуване и качеството на изпълнението в сравнително простичкия, но невероятно ергономично проектиран интериор. И понеже стана дума за вътрешността на автомобила, няма как при качване в Ignis да не си зададете въпрос:
Откъде се взе това вътрешно пространство?
Единственото място вътре в автомобила, което донякъде отговаря на свръхкомпактните мерки на каросерията, е багажното отделение, което побира между 260 и 514 литра. Оттам насетне геометричният дизайн на автомобила и безбройните хитроумни трикове на японците при моделирането на интериора са създали едно малко чудо - зад волана може да спокойно да седи и двуметров исполин, а мястото за пасажерите е поне като в автомобил от един или дори два класа по-горе.
Изобщо с цялото си представяне Suzuki Ignis доказва нагледно, че един автомобил не е нужно да бъде нито голям, нито скъп, нито лъскав, за да отговаря максимално на нуждите ви. Просто трябва да бъде направен както трябва.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова