Suzuki представи в Индия удължена версия на Jimny. Вариантът с повече място за пътници и багаж ще се произвежда и там.
След като камуфлажни прототипи бяха наблюдавани в продължение на няколко години, Suzuki сега съобщи за производство в Индия и представи удължения Jimny. Новият SUV на Suzuki беше представен на изложението Auto Expo. Мястото на премиерата в Ню Делхи не е случайно, защото автомобилът ще се произвежда в северозападната част на индийския метрополис, в завода на Maruti Suzuki в Гуруграм.
Новият Jimny идва от Индия
Късият Jimny с три врати слиза от поточната линия там от края на 2020 г., за да може да отговори на огромното световно търсене и да разтовари единствения в началото завод за Jimny в Япония. Понастоящем моделът с три врати не се предлага в самата Индия; автомобилите, произведени там, се изнасят в Африка и Южна Америка, както и на други места. Това трябва да се промени при модела с пет врати, който би трябвало да се появи и на пазара в Индия.
Новият модел с пет врати по същество съответства на познатия ни по-къс вариант с три врати и е удължен само по отношение на междуосието на носещата рама с надлъжни греди и каросерията, монтирана върху нея. Дължината на модела с пет врати е 3985 милиметра, което е с 34 сантиметра повече от късия модел. Широчината е идентична – 1645 мм, височината е 1720 мм.
Дългата версия увеличава само товарното пространство зад седалките.
Благодарение на увеличената дължина моделът с пет врати има достатъчно товарно пространство с пълноценни места за сядане. Нищо не се променя при задвижването, дългата версия също разполага с добре познатия 1,5-литров бензинов двигател със 75 кВт/102 к.с. В допълнение към серийната петстепенна механична скоростна кутия изборът включва четиристепенна автоматична трансмисия.
Ще има ли износ за Европа?
Suzuki вече обяви, че новият модел с пет врати ще се доставя и в други страни в експортен вариант. Предварителни поръчки вече са възможни в Австралия.
Как стоят нещата с евентуалните продажба на по-дългия (почти четири метра), но все още съвсем компактен всъдеход в Европа, все още не е известно. Прототипи с камуфлаж, заснети тук в началото на 2021 г. (вижте галерията със снимки) подсказват, че в европейската централа на Suzuki също мислят по тази тема.
Предшественикът Suzuki Samurai се предлагаше и в удължен вариант.
Подобно на Jimny с три врати, който поради стойностите си за емисии се продава в ЕС само като двуместен лекотоварен автомобил, нещо такова може да се направи и при Jimny с удължено междуосие. Тази теория се подкрепя и от факта, че снимките с маскировка са на модел без задни странични врати и с ляв волан – версията за Индия е проектирана с десен волан за лявото движение там. Възможно би било също да се използва хибридно задвижване.