Офроуд малчуганът Suzuki Jimny ще се предлага само без задна седалка
Jimny беше заплашен да изпадне от гамата поради сравнително високите си емисии на CO2. Сега той все пак остава но като лекотоварен модел. Защото в това качество офроуд джуджето трябва да отговаря на не толкова високи гранични стойности. Цените в Германия започват от 21 915 евро.
Една легенда на достъпни цени ще може и в бъдеще да бъде купена в Европа: Suzuki Jimny. Ако японската фирма доскоро не можеше да смогне с производството, през 2021 година продажбите на Jimny в Европа всъщност трябваше да приключат. По-строгите разпоредби за емисиите на CO2 за автомобилните флотилии отдавна са източник на тревоги в Suzuki. Със 154 или 170 грама на километър малкото високопроходимо превозно средство отделя значително повече от изискваните 95 грама на километър, увеличавайки потреблението на цялата автомобилна продукция на марката. За да не рискуват глоби в ЕС, японците обявиха спиране на продажбите от 2021 г.
Очевидно обаче това ще важи само за кратко. Тъй като се очаква дългото едва 3,48 метра всъдеходче с лиценз да предизвиква усмивка да се завърне още тази година. Само че като лекотоварен модел N1 без задна седалка, което му придава 33 допълнителни литра обем на багажника (863 л) и в същото време повишава целевата стойност за емисии на CO2 до 147 г/км. Между другото, граничните стойности на ЕС не са абсолютно еднакви за всеки производител. Те зависят от средното собствено тегло на продадените бройки. Това имаше за цел да компенсира разликите в портфолиото на автомобилните фирми – по-специално производителите на елитни модели смятаха, че техният бизнес е застрашен без компенсация за теглото, тъй като те печелят най-вече от продажбата на мощни и тежки автомобили. И обратно, това води до по-строги стойности за производителите на по-малки и по-леки модели, като Suzuki.
Цените започват от 21 915 евро
За Jimny това означава, че от 2021 г. той ще се предлага само като двуместен лекотоварен автомобил. Както и досегашният вариант на модела, Jimny NFZ също ще се доставя в Германия в ограничени бройки. Поради много голямото търсене в световен мащаб клиентите трябва да предвидят дълги периоди на чакане. В по-далечно бъдеще офроудърът, произведен в японския завод в Косаи, би трябвало да се върне на европейския пазар като лек автомобил благодарение на актуализацията на двигателя. Ценовата листа за малкия всъдеход с двойно предаване, 1,5-литров бензинов двигател, 102 к.с. и 130 Нм започва от 21 915 евро.
В допълнение Jimny NFZ разполага с широкообхватно оборудване за безопасност, включително активно подпомагане на спирането с два датчика (DSBS – Dual Sensor Brake Support), система за предупреждение при напускане на лентата, разпознаване на пътни знаци, помощ при потегляне и при спускане по наклон, разпознаване на умора у водача.
Заключение
Дружелюбният Jimny напусна Европа само за кратко – и то най-вече мислено. Колко дълго ще продължи неговата "двуместна фаза на живот" като лекотоварен модел, все още не може да се предвиди. Феновете вече се надяват на скорошна актуализация на двигателя и бързо завръщане. Шансовете за това вероятно не са никак лоши. Suzuki със сигурност е силно заинтересован да задоволи голямото търсене и да запази в гамата популярния герой. Ако затрудненията при доставките продължат, влиянието на сравнително лакомия Jimny върху общия разход на продукцията на Suzuki така или иначе ще бъде изключително малко.
Текст: Марсел Зомер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт