Компанията иска да реализира 280 000 нови продажби през 2018 г. на Стария континент
Suzuki очаква продажбите на нови автомобили в Европа да растат през тази година, подпомогнати от силната гама на SUV модели.
Компанията се стреми да реализира продажби от 280 000 единици през 2018 г. в европейския регион, който включва Русия и Турция, каза главният изпълнителен директор Тошихиро Сузуки. Това ще бъде с 10 000 броя повече в сравнение с миналата година.
"Планираме да продължим да растем постепенно", каза той на бизнес конференция, организирана от списание Quattroruote на 6 февруари.
Suzuki очаква дизелите в крайна сметка ще бъдат изтласкани от пазара, тъй като разходите за посрещане на бъдещите емисионни норми се покачват, но подчерта а, че налагането на електрическите автомобили ще бъде по-бавно, отколкото много хора очакват.
Преобразуването на автомобилите, задвижвани с батерии, няма да настъпи преди 2050 до 2060 г., каза Осаму Сузуки, баща на Тошихиро и бивш главен изпълнителен директор на автомобилната компания в телевизионно интервю по време на същата бизнес конференция на 6 февруари.
Тошихиро Сузуки посочи някои от проблемите, които би възпрепятствали бързия преход към изцяло електрически автомобили. Например, ако половината от европейските автомобили се захванат с електрически автомобили, Европа ще се нуждае от още 18 атомни електроцентрали в допълнение към сегашните 78. Хибридните двигатели са по-подходящо решение, каза той.
Японският автомобилен производител няма намерение да се върне отново на пазара в САЩ, който го напуснал през 2013 г., но е отворен за по-нататъшно сътрудничество с други автомобилни производители, каза Тошихиро Сузуки.
Компанията сътрудничи с Toyota за екологосъобразни технологии, системи за безопасност, информационни технологии и съвместни доставки на продукти и компоненти.
Партньорството на Toyota идва след сътрудничеството на Suzuki с Volkswagen Group, което приключи през 2015 г. Suzuki обвини VW, че иска да поеме контрола, докато VW се противопостави на закупуването на дизелови двигатели от Fiat от страна на Suzuki, вместо свои собствени.
Продажбите на Suzuki на пазарите на ЕС и ЕАСТ нараснаха с 21% през миналата година до 240 563 единици, според данните на агенцията за пазарни анализи JATO Dynamics. Най-продаваният автомобил на марката е Vitara с 72 183 нови регистрации, следван от Ignis с 40 842 продажби.