През пролетта на изминалата година компанията представи нов модел – Celerio
През 2015 г. продажбите на нови автомобили Suzuki в страната отбелязват ръст от 114% спрямо миналата година, обявиха от Миркат ООД – официален вносител на Suzuki Motor Corporarion за България.
Марката постига 1,05% дял от пазара на леки автомобили в страната, което е почти два пъти повече в сравнетие с позициите й през 2014г. Скокът в продажбите се дължи основно на перфектно балансираното портфолио и впечатляващите характеристики на всеки един от петте модела.
През пролетта на изминалата година Suzuki представи на бългаския пазар изцяло нов модел – Celerio, който бързо спечели симпатиите на клиентите и само за девет месеца активни продажби в страната този автомобил с компактни външни размери и просторно купе реализира 7% пазарен дял в сегмента на най-малките градски автомобили. Suzuki Celerio се нарежда на четвърто място по продажби след вече добре познатите на родния пазар модели: Toyota Aygo, VW Up! и Skoda Citigo.
У нас, в сегмента на компактните автомобили Suzuki присъства само с един модел – Swift, който през 2015 г. застава в златната среда по брой продажби. 1% дял от категорията е очакван резултат за този емблематичен за марката модел, който не е обновяван от края на 2013 г. и трудно преборва наскоро освежените си конкуренти.
В SUV сегмента, в който предлагането нараства с всеки месец, през изминалата година Suzuki се бори с три модела – изцяло обновената версия на легендарната Vitara, познатия от края на 2013 г. S-Cross и един от последните истински офроудъри Jimny. С общи усилия трите модела реализират 2% от продажбите в сегмента. Разбира се, тук заслугите са основно за Vitara, която в края на 2015 г. бе представена на родния пазар и в специална спортна версия с изцяло нов 1,4 BOOSTERJET двигател, който спокойно може да се мери с най-добрите бензинови мотори. Не може да не отчетем и блестящото представяне на Jimny – моделът расте със 180% в сравнение с продажбите от 2014 г.
От компанията вносител споделят, че резултатът за 2015г. е планиран и на негова основа амбициозно възнамеряват да увеличат допълнително своя пазарен дял през настоящата 2016г. Напълно възможно, имайки предвид очакваните през тази година две премиери - Baleno и Ignis, и фейслифтът на модела S-Cross.
*Анализът на пазара е на база официални данни от Асоциация на автомобилните производители.