Suzuki ще стане поредният производител със заводски подготвен автомобил версия Super 2000. Подобно на SX4 WRC от клас А8, новият представител на японската фамилия ще бъде базиран на платформата на серийния SX4.
В „Монте Карло“ официално стартира програмата на Suzuki в Световния рали шампионат. Новият SX4 WRC демонстрира добра скорост по тесните, изпълнени със завои отсечки около Княжеството, но и серия от технически проблеми – повреда в антилаг системата и съединителя за Тони Гардемайстер и в задното предаване за Пи Джей Андерсон.
Дори и да се справи с ниската надеждност на SX4 WRC (нещо нормално за нов автомобил), пред Suzuki изниква нов проблем – евентуалните промени в регулациите на ФИА за Световния рали шампионат. Очаква се Международната автомобилна федерация да премахне WRC автомобилите, като тяхната функция ще изпълняват представителите в клас Super 2000, но оборудвани с турбоагрегат.
С оглед на бъдещите промени Suzuki стартира развойната дейност по серийния SX4 в две посоки. Крайният резултат по едната ос е налице – SX4 WRC, а по другата – SX4 S2000 - ни очаква в близко бъдеще. Логично е да предположим, че при наличието на подобен тип автомобил, японската марка ще се включи в набиращия все по-голяма популярност IRC шампионат.
Спортният директор на компанията Нобухиро Таджима коментира, че самият той може да участва активно в развойната дейност на SX4 S2000 и дори да застане зад волана. „Възможно е да запишем няколко старта в IRC тази година, да използваме сериите като част от подготовката на нашия автомобил. Първоначалният ни план е да получим хомологация на 1 юли и да участваме на рали „Нова Зеландия“ (кръг от Световния рали шампионат) с новия Super 2000.“
При положение, че се включи и в IRC шампионата, Suzuki ще има възможност да сравни потенциала на SX4 S2000 със заводските машини на Peugeot, Fiat, а в близко бъдеще и на Skoda.