Един нов модел, който в много отношения принадлежи към старата школа - и то изцяло за добро
Актуалното издание на Suzuki S-Cross се появи за пръв път на бял свят през 2013 година и е един доста сполучлив автомобил, който се подвизава успешно на пазарите в различни краища на света. Около три години след началото на своето производство, моделът беше подложен на фейслифт, който включваше основно козметични промени, най-сериозната от която засягаше офомлението на предната част и по-точно модифицирането на фаровете и добавянето на лъскава радиаторна решетка. Неотдавна японският производител пусна в продажба поколение на S-Cross, която в същината си представлява основно ревизиран вариант на досегашния модел.
Предната част на автомобила може да се похвали със значително по-самоуверена осанка, като водещ стилистичен елемент в тази област е увеличаната по размер радиаторна решетка с блестяща напречна лайстна в горната част, която хармонично прелива към линията, разделяща на две вертикални части предните светлини. Задницата също е освежена и се откроява отдалеч със своите големи прозрачни светлини, визуално свързани помежду си с тъмна лента. Профилът на каросерията остава нещото, което издава тясната технологична близост между стария и новия вариант на модела.
Интериорният дизайн също показва сериозни промени, най-лесно забележимата измежду които е по-големият (9 инча в диагонал при по-високите нива на изпълнение) и по-високо разположен сензорен екран на инфо-развлекателната система, напълно сменена е и формата на вентилационните отвори. Мултимедийната система разполага с всички основни необходими функции, които се смятат за важни в този клас, включително Android Auto и Apple Car Play. За голяма радост на автора на тези редове, а вероятно и на повечето хора, свикнали с традиционните уреди за управление на функциите в един автомобил, класическите бутони на централната конзола и волана са съхранени, продължават да бъдат все така ергономично подредени и прегледно надписани, климатикът също се управлява по конвенционален начин.
Типично за японски автомобил е усещането за солидност, което оставя сглобката на автомобила – от каросерията на S-Cross не не се долавят никакви нехарактерни шумове – включително при каране в пресечен терен. Материалите са по-скоро здрави, издръжливи и дълговечни, отколкото изискани на вид и допир, но това приляга на честния нрав на машина като тази и на духа на марката Suzuki като цяло.
Динамиката на оборудвания с технология мек хибрид задвижващ тракт, включващ последната версия със 129 конски сили на добре познатия 1,4-литров четирицилиндров бензинов турбомотор Boosterjet е напълно адекватна за автомобил с предназначението на S-Cross, тягата е уверена, развъртането на обороти – сравнително спонтанно. Превключването на предавките на механичната трансмисия е стегнато и прецизно, а като алтернатива може да се поръча и шестстепенен автоматик. Като алтернЗа пореден път ще отбележим като плюс и наличието на двойно предаване, което значително разширява реалната функционалност на един кросоувър или SUV. Системата Allgrip Select за пореден път успя да ни впечатли положително с надеждна и стабилна работа, а осигуряваното от нея сцепление е наистина солидно, дори при силно неблагоприятни условия.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
S-Cross е типичен представител на Suzuki – солиден, практичен, удобен, лесен за всекидневна употреба и с интуитивно управление на функциите. Възможността за поръчване на надеждна система за двойно предаване е сериозен плюс в полза на модела.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Suzuki