На изложението Japan Mobility Show 2023 Suzuki показа много близък до серийното производство вариант на новото поколение на Swift. Сега представиха официално и версията, която ще се предлага в Европа.
Сегашното поколение на Suzuki Swift (RZ/AZ) се предлага от 2017 г., а през 2020 г. японската компания модернизира модела. Седмото поколение (с вътрешно название YED) беше показано в предварителен вариант на изложението Japan Mobility Show 2023 в Токио. В окончателен вид моделът беше официално представен в Япония малко след появата на изложението.
Серийната версия потвърждава това, което вече беше показано в студията от изложението. Предната част е по-заоблена, линията на предния капак е по-извита. Същото се отнася и за самия капак, който вече не се намира между калниците, а ги покрива. Решетката от пиано лак е в рамка, но е загубила централната си планка. Освен това в Suzuki са преработили блоковете на светлините и предната престилка, чиито отвори за въздух са значително променени. Страничният изглед показва разширени калници, ясно видима гънка точно под линията на прозорците и класически дръжки на задните врати, които вече не са скрити в задната колона.
Силни рамене, стегната задна част
Линията на покрива остава същата, но стилистите на Suzuki са променили задната колона, тъй като вече не е необходимо там да има място за дръжките на вратите. Мощните рамене и симпатичната стегната задна част все още са налице. От Suzuki са префасонирали панела за регистрационния номер и престилката, в която сега са интегрирани светлоотразителите. Задните светлини с нова форма се открояват ясно. Спойлерът на ръба на покрива с третата спирачна светлина има малки перки отстрани. Задният капак е малко по-дълъг, а прагът за товарене е снижен с единайсет милиметра. Колоните, които, също като покрива и страничните огледала, са изцяло черни в някои от изпълненията, придават и на новия модел познатия устремен напред вид на шофьорската кабина. Новата визия се допълва от свежия дизайн на 16-цоловите алуминиеви джанти.
По-малко цилиндри
Новият Swift идва при нас с три варианта на задвижване, центрирани около един нов двигател. Този 1,2-литров бензинов атмосферен агрегат разчита на три цилиндъра и техника мек хибрид с интегриран стартер-генератор (ISG). Мощността е 83 к.с., а максималният въртящ момент е посочен като 115 Нм. Предлага се механична петстепенна или CVT трансмисия в комбинация със задвижване на предните колела. Задвижването на задния мост, което се задейства чрез вискосъединител и превръща Swift в автомобил двойно предаване, се предлага само в комбинация с механична скоростна кутия. Максималната скорост е между 160 (двойно предаване) и 170 км/ч (CVT). В Япония Swift се предлага и с еднолитров трицилиндров мотор без хибридизация. Предстои да видим дали познатият 1,4-литров двигател на Swift Sport, който в момента генерира 129 к.с., ще се предлага и в бъдеще.
Инженерите на Suzuki са подпомогнали ходовата част с пренастроена кормилна уредба със сервоусилвател, по-здрав преден стабилизатор и по-дълъг ход на задното окачване.
Нов изглед на арматурното табло
Интериорът на новия Swift е изцяло преработен. Централният сензорен екран и централните вентилационни отвори си разменят местата. Деветинчовият екран сега се намира в горната част на арматурното табло, а под него са разположени вече ъгловатите вентилационни отвори. Въртящите се бутони за управление на климатика и вентилацията отстъпват място на нова клавиатура. Има също по-голяма жабка и нови държачи за чаши. Нови са материалите на повърхностите и тъканите на тапицерията.
В Swift ще бъдат добавени още асистиращи системи, като система за следене на умората и автоматични дълги светлини. Очакваме началната цена, която в момента в Германия е 16 600 евро, да скочи над границата от 17 000 евро. Новият Swift ще бъде пуснат на пазара през пролетта на 2024 г.
Снимки: Suzuki