Четирицилиндровият мотор генерира впечатляващите 330 конски сили
Автомобил със задвижване на мотоциклет? Сега се сещаме за Smart, който беше с двигател Hayabusa. Подобно мутация стана в заводите на Suzuki, след което малкият автомобил генерира 330 к.с.
Погледнат отвън, той изглежда като леко освежен Suzuki Swift Sport. Изпод жълтия лак изплуват предният капак, двете врати и няколко мигача в задната част. Освен това малкият автомобил се е сдобил със спортен ауспух, карбоново огледало и заден спойлер. Това е. Никой не би предположил какво се крие под одеждата на този жълт бързоходец. Отваряме капака на двигателя: нищо не се вижда от 1,6-литровия четирицилиндров мотор с водно охлаждане и от скоростната кутия, а съзираме около 40-литров резервоар.
Suzuki Swift Sport с двигател Hayabusa
Ако искате да вземете отношение, ще трябва да надникнете в багажника. Именно там се спотайва мощността на това Suzuki Swift Sport под формата на агрегат Hayabusa. Четирицилиндровият четиритактов редови двигател е завоювал световна слава, когато той катапултира Suzuki Hayabusa 1300, като първата серийна машина, прескочила звуковата бариера от 300 км/ч.
"Автомобилът изглежда по-скоро невзрачен. Никой не очакваше това, което е вътре. Той всъщност имаше няколко стикера, но само това беше", каза Ники Шеле, бивш рали пилот, който е и главният виновник за модифицирането на Suzuki Swift Sport Hayabusa. "Когато сте вътре и стартирате двигателя, бивате доста изненадани, тъй като той не издава характерния звук на автомобил, а наподобява мотоциклет. Това те кара да настръхнеш."
Просто един мотоциклетен двигател се е промъкнал в автомобил, това не разколеба Шеле. Той е присадил на двигателя дори и едно турбо, което дава около 0,8 бара налягане, както признава той. По този начин четирите цилиндъра на Swift Sport Hayabusa генерират невероятните 330 конски сили.
От предно става задно задвижване
Hayabusa е куплиран със секвенциална трансмисия, характерна за мотоциклети. Освен това предното е станало задно предаване и Swift Sport се е сдобил с механичен самоблокиращ диференциал за по-добро сцепление. За да се превключват предавките в малкия автомобил във възходящ и низходящ ред, на волана има специално приспособление. Но как се съгласува работата между мотоциклетния двигател и скоростната кутия и диференциала с ограничено приплъзване? Шеле пояснява: "Има един електрически цилиндър, който работи двупосочно и ,така да се каже, имитира крачното превключване при мотоциклета."
ABS или сервоусилвател на волана? Няма ли го това необичайният спринтьор. Отоплението, радиото, задната седалка и шумозаглушаващите материали са изхвърлени, следвайки девиза: Икономия на тегло. Вместо това, Suzuki Swift Hayabusa се е сдобил с черупкови спортни седалки, колани тиранти, ролбар, хидравлична ръчна спирачка, нова спортна спирачна система, регулируемо във височина KW окачване и специално с това преоборудване един модифициран задвижващ вал. "Колата доставя страхотно удоволствие при шофиране. Между водача и задвижващия блок има само една тънка преграда, което позволява да се улови много добре дори свистенето на турбокомпресора. При всички случаи е доста топличко", казва Шеле.
Бившият рали състезател, който както сам казва, е участвал в серийното разработване на Swift Sport, съобщава, че в момента още се работи по напасването на жълтия снаряд: "Все още не е намерен най-точният баланс. Колата е проектирана с предно предаване, но поради модификацията тя олекна отпред. Автомобилът тенденциозно е подсилен. "Планирана е конверсия: още по-меки пружинни елементи.
Swift Sport Hayabusa не се допуска по пътищата
Ако става дума за Suzuki Swift Sport Hayabusa, то той "не е толкова страшен", казва Шеле. Мощността се усеща едва в горния диапазон на оборотите. Малкият спортист се нуждае точно от четири секунди, за да ускори от нула до 100 км/ч. Suzuki Swift Sport Hayabusa завършва с около 190. "Биха били възможни и по-високи скорости, но в момента на преден план е удоволствието при шофиране в завоите."
Към момента можете да се забавлявате на автомобила-мотоциклет само по затворени отсечки или на писти. Все още не се допуска по пътищата. И както казват многообещаващо Suzuki: "Проектът все още не е приключил."
1
Звуковата бариера е 1235 km/h, а не 300 km/h.