Представяме ви накратко впечатленията си от обновената Suzuki Vitara
Частичното обновление на Vitara стана факт около средата на моделния живот на автомобила. Отвън компактният SUV е получил модернизирана и по-свежа визия, но истинският напредък личи при качване в автомобила. Обективно погледнато, стилистичната и ергономична концепция са останали непроменени, но качеството и вида на използваните материали бележи огромен скок спрямо познатата досега версия. Грубите пластмаси с характерен мирис вече са част от историята. Други сериозни нововъведения всъщност не са били и необходими тук - функционалността и ергономията са на чудесно равнище, а оборудването е на много добро за класа равнище.
Енергичен бензинов турбомотор
Двигателят на тестовия автомобил беше бензинов 1,4-литров с директно впръскване на горивото в цилиндрите, който със своите 140 к.с. се позиционира над новото предложение с три цилиндъра, турбопълнене и 112 к.с. Както вероятно и сами се досещате, значително по-важното предимство на новото творение на японските инженери е неговият въртящ момент – максималната стойност от 220 нютонметра е на разположение от едва 1500 завъртания на коляновия вал в минута и остава константен в забележително широк спектър (чак до 4000 об./мин). Безспорен факт е, че изработеният от алуминий мотор реагира спонтанно при подаване на газ и може да се похвали с отлична междинна тяга при ускорение. Благодарение на добрата еластичност, човек спокойно може да шофира през 99 процента от времето с не повече от 2500-3000 оборота в минута. Иначе превключването на предавките е точно и приятно стегнато, а настройките на шестстепенната механична трансмисия са подходящи спрямо параметрите на мотора.
Повече финес
Напредък се забелязва и по отношение на акустичния комфорт и возията - изобщо Vitara е станала доста по-рафинирана, в сравнение с преди. Наред с това, специално във версиите с двойно задвижване тя си остава един от представителите на категорията с наистина добро пътно поведение. При изпробвания модел предно предаване, напълно очаквано, всички функционални предимства, породени от каросерията тип SUV са налице, но не точно така стоят нещата с пътното поведение, което особено в по-тежки зимни условия няма как да се мери с това на неговите събратя със задвижване 4х4. Както обаче личи, продажбите на подобен тип автомобили само с един задвижващ мост не спират да растат, така че не е трудно да разберем защо и повечето производители разполагат с подобни версии в своите моделни асортименти. Иначе, типично за марката, Vitara както обикновено се причислява към разумните от финансова гледна точка предложения в своя сегмент.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Георги Павлов, Божан Бошнаков