Първи впечатления от новия върхов модел в гамата на Suzuki Vitara
Новият топмодел в семейството на Suzuki Vitara вече е в продажба и auto motor und sport получи възможността да се срещне с него непосредствено след пристигането му у нас. Наред със специалното оборудване, включващо някои характерни (и доста ефектно изглеждащи) стилистични ефекти, автомобилът може да се похвали с едно от най-важните технологични нововъведения, които марката е представяла през последните години, а именно първият представител на новата серия бензинови двигатели на име Boosterjet. Въпросните модерни задвижващи агрегати включват машини с три или четири цилиндъра и принудително пълнене с турбокомпресор, като конкретно Suzuki Vitara S се задвижва от 1,4-литров турбомотор с директно впръскване на горивото в цилиндрите, който със своите 140 к.с. се позиционира над своя атмосферен събрат с кубатура 1,6 литра и мощност 120 к.с. Както вероятно и сами се досещате, значително по-важното предимство на новото творение на японските инженери е неговият въртящ момент – максималната стойност от 220 нютонметра е на разположение от едва 1500 завъртания на коляновия вал в минута и остава константен в забележително широк спектър (чак до 4000 об./мин). При 1,6-литровия двигател с класическо атмосферно пълнене пикът на въртящия момент е 156 Нм при 4400 об./мин.
Друга интересна новост при Vitara S е възможността новият мотор да бъде поръчан и в комбинация с нова трансмисия – шестстепенен автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент и шест степени.
Suzuki Vitara S с впечатляващ спортен режим
Нека видим как се представя новият тандем от двигател и скоростна кутия в реалността: още при първото потегляне задвижването прави отрадно впечатление с добрия си темперамент. С помощта на въртящия се регулатор на централната конзола водачът може да избере режим Sport, който изостря реакциите на двигателя. Безспорен факт е, че изработеният от алуминий мотор реагира спонтанно при подаване на газ и може да се похвали с отлична междинна тяга при ускорение. Благодарение на добрата еластичност, трансмисията рядко форсира двигателя над 3000 оборота в минута. И като стана дума за предавателната кутия – специално в градски условия и при относително спокоен стил на каране тя значително добринася за приятния комфорт, доставян от задвижващия тракт. Единствено на магистрала и при по-спортен маниер на шофиране реакциите й понякога стават колебливи.
Ходовата част и управлението на Suzuki Vitara S не се отличават от останалите версии на модела, което всъщност е добра новина – компактният SUV още с появата си на пазара успя да впечатли с чевръста водимост, сигурно поведение в завой и отлично сцепление. Серийните за върховото изпълнение 17-цолови колела, обути с гуми с мерки 215/55 допринасят за солидната стойка на пътя, но отчасти ограничават възможностите на окачването за оптимално абсорбиране на груби неравности – тенденция, която обаче значително отслабва при по-висока скорост
Богато оборудване и характерни стилистични акценти
От Suzuki са се погрижили Vitara S да се откроява в стилистично отношение сред останалите модификации на модела. Отвън впечатление правят специалните джанти в черен цвят и промененото оформление на предната решетка. В интериора от пръв поглед се забелязват тапицираните с велур седалки с контрастни червени шевове, каквито откриваме и на волана. Вентилационните отвори на средната конзола, както и кръглият аналогов часовник също са получили декоративни пръстени в червен цвят. Suzuki Vitara S разполага и с обогатено оборудване, включващо (доста интуитивна за управление) инфо-равлекателна система с чувствителен на допир екран, навигация и добри възможности за свързване със смартфон, адаптивен темпомат, безключово отваряне и стартиране на автомобила, както и подгряване на предните седалки.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Suzuki Vitara S е едно обещаващо попълнение в гамата на модела – новият бензинов турбомотор се откроява с добър темперамент, добра еластичност и равномерно разгръщане на мощността, а шестстепенният автоматик е доста комфортно решение за тези, които държат на комфорта.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Л. Уилгалис, М. Йосифова