Пилотът на Suzuki Пер Гунар Андерсон завърши осми при дебюта си в клас А8. Това е първа точка за шведа в Световния рали шампионат и първа за японския тим, който стартира пълната си WRC програма с рали „Монте Карло“.
Рали „Монте Карло“ не започна по най-добрия начин за Пи Джей заради поредица технически проблеми със SX4 WRC в четвъртък вечер и по време на първото преминаване на петъчните отсечки. В събота и неделя, когато новият претендент в клас А8 демонстрира подобаващата като за автомобил от този клас надеждност, Андерсон вдигна оборотите и след серия добри времена се озова в зоната на точките. Осмото място на Пи Джей донесе две точки за екипа на Suzuki в отборната надпревара. Японският производител стартира първия си сезон в Световния рали шампионат с рали „Монте Карло“.„Имам много да уча, но аз наистина се забавлявах, няма какво повече да искам“, заяви щастливият Андерсон в края на състезанието. „Спечелих точка в дебютния си старт и то с напълно нова кола, което е един наистина фантастичен резултат. Опитът ми с автомобили с два двигателни моста се изчерпва до няколко състезания в група N и тестовете, които проведохме преди началото на сезона. За мен рали „Монте Карло“ беше изключително важно състезание, тъй като научих много за скоростта и сцеплението, присъщи за WRC машините. Сигурен съм, че както аз, така и SX4 WRC ще се представят все по-добре занапред. Силният резултат тук определено ще ми даде увереност. Потеглям към Швеция, домашното ми състезание, с високо вдигната глава и приповдигнато настроение“, завършва двукратният шампион в Junior сериите на ФИА.
Водещият пилот на Suzuki Тони Гардемайстер също демонстрира отлично темпо зад волана на новия SX4 WRC. Опитният финландец завърши първия ден от надпреварата на осма позиция въпреки проблемите с антилаг системата и съединителя. В петък дефектира отново съединителят, но и задният диференциал, което извади Тони от зоната на точките. По време на първите преминавания по отсечките в събота турбокомпресорът на SX4 WRC отказа, но техническият екип на Suzuki отстрани своевременно проблемите и позволи на Гардемайстер отново да натисне „газта“, за да финишира девети в края на деня. В сервизната зона във Валанс обаче инженерите на Тони установиха, че двигателят на SX4 WRC е прегрял и ръководството на отбора реши да изтегли Гардемайстер от надпреварата, за да установи точно каква е причината за нарушения температурен режим на агрегата.
„Ако не бяха проблемите, със сигурност щяхме да се борим за място в зоната на точките. Знаех, че това е реална цел, Пи Джей го доказа с отличното си представяне. Вече е ясно, че колата има потенциал, което ме прави щастлив. Сега, когато сезонът стартира, трябва да работим още по-усилено, за да подобрим надеждността на колата. Следващият старт е рали „Швеция“, което е едно от любимите ми състезания. Сигурен съм, че можем да се представим на ниво, ако намерим добрия ритъм“, коментира Гардемайстер.
Новото ръководството на Suzuki WRT – босът Нобухиро Таджима, отборният директор Ютака Ауазухара, техническият директор Шусуке Инагаки и отборният мениджър Акира Кауада, изрази задоволството си от представянето на SX4 WRC и двамата пилоти. Ако проблемните с надеждността, характерни за всеки нова автомобил, бъдат изчистени през първата половина на сезона, Suzuki със сигурност ще бъде традиционен претендент за първата осмица.